Nowy kokpit Zipp - Vuka Aero

Drukuj

Vuka Aero to następca udanego kokpitu Vuka Stealth, produkowanego przez amerykańskiego Zippa i przeznaczonego do jazdy na czas oraz triathlonu. Nowa wersja jest jeszcze bardziej dopracowana i aerodynamiczna.

 

Nowa kierownica oparta jest o aerodynamiczny profil znany z kierownicy Zipp SL-70 Aero, co oznacza, że jest ona zgodna z zasadą UCI 3:1, co pozwala na jej stosowanie podczas jazdy na czas. Producent zastosował technologię Exogram, którą znajdziemy także w korbach SRAM Red oraz mostku Zipp SL Sprint - umożliwia ona zoptymalizowanie konstrukcji pod względem stosunku wytrzymałości do masy. Kierownica straciła zintegrowany mostek na rzecz mocowania pod klasyczne rozwiązanie, co zdaniem producenta pozwoli wygodne i odpowiednie ustawienie pozycji. Jednak by nowa wersja nie pogorszyła swoich właściwości aerodynamicznych, w centralnej części zastosowano specjalną, zdejmowalną zaślepkę, która idealne wpasowuje się w profil całej kierownicy. Co ciekawe, element ten wpływa na poprawę sztywności kokpitu o 5%.

 
 

Mocowania oparć na ramię będą występowały w czterech rozmiarach: 10, 25, 50 mm, a także nowym - 5 mm, który kompatybilny będzie również ze starszą wersją kierownicy, czyli Vuka Stealth. Szerokość mocowania na mostek wynosi 54 mm, a jego średnica to standardowe 31,8 mm. Z kolei szerokość kierownicy o 40 cm (środek-środek). Waga określona została na 700 g. Cena na polskim ryku nie jest jeszcze znana, ale powinna wynieść około 3000 zł.

Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl