Mondraker Dune Carbon

Drukuj

Dune to ceniona i udana maszyna do enduro od hiszpańskiego producenta z Alicante. Do tej pory rama powstała z aluminium, ale oferta właśnie została rozszerzona o model z karbonu.

 
 

Podstawowe założenia konstrukcyjne, wyłaczając materiał z jakiego powstaje rama, a także sposób działania zawieszenia, zostały zachowane względem aluminiowej wersji. Hiszpańska marka stawia więc na koła w rozmiarze 27,5", 160 mm skok zawieszenia, które oparto o Zero Suspension System z wirtualnym punktem obrotu. Naturalnie nie obyło się bez Forward Geometry, czyli wydłużonej ramy połączonej z krótkim mostkiem - w ten sposób zachowany zostaje zasięg, jednak rozstaw osi się wydłuża, co zwiększa stabilność na zjazdach. Ciekawostką jest możliwość zmiany kąta główki ramy (+1 / -1 stopień), posiadającego wyjściowo 66 stopni (możemy uzyskać 65 lub 67 stopni). Zmienić możemy też długość rur łańcuchowych, wybierając pomiędzy 430 i 440 mm. Dune Carbon powstaje z zaawasowanych włókien węglowych, wykonanych w technologii Stealth Carbon, która wdrożona jest już na poziomie projektowania, poprzez specjalny sposób układania włókien, aż po ich próżniową kompresję. Frameset bez tłumika waży 2450 g.

 
 

Rama otrzymała taperowany profil rury czołowej o średnicy 1 1/8 - 1 1/4", oś 12x142 z tyłu, hamulec tylny mocowany w standardzie post mount oraz standardowy, gwintowany suport 73 mm. Nie zabrakło także wewnętrznego prowadzenia pancerzy, mocowań ISCG05 oraz karbonowej osłony na rurze dolnej.

 
 

 

Do sprzedaży trafią trzy wersje wyposażenia: R, RR oraz topowa XR. Już w podstawowej konfiguracji odnajdziemy świetne wyposażenie - grupę Shimano XT, tłumik RockShox Monarch Plus RC3 i widelec RockShox Pike RC o skoku 160 mm. W droższym RR znalazła się SRAMowska grupa X01 z korbą RaceFace oraz widelec FOX 36 Float 160mm i tłumik FOX Float X. W najdroższym XR postawiono na widelec o skoku 170 mm - FOX 36 Float HSC oraz tłumik FOX Float X2. Grupa osprzętu to w tym przypadku SRAM X01. 

Dystrybutor: www.mondraker.pl