Główna zmiana w nowym Ripleyu to odmieniona geometria LS - sprawiająca, że rower będzie dłuższy i bardziej płaski, co tym samym predestynować ma go do mocniejszej, bardziej agresywnej jazdy. Kąt rury czołowej wyniesie 67,5 stopnia, a górna rura będzie o 15 mm dłuższa w porównaniu do zwykłej wersji, która oferowana ma być równolegle do nowej geometrii LS. Dotychczasowa geometria dostępna będzie w wymiarach medium oraz large, a LS w medium, large oraz x-large. Póki co nie będzie małych rozmiarów Ripleya, ale nie wykluczone, że zostaną one dodane w późniejszym czasie.
Wprowadzone zostały także drobne zmiany konstrukcyjne. Dotychczasowy suport pressfit zastąpiony został przez BSA 73 mm. Pojawił się także nowy system wewnętrznego prowadzenia pancerzy, który wcześniej zastosowany był w Tranny 29 i Mojo HD3. Jest on zgodny ze wszystkimi napędami, włącznie z przerzutkami przednimi pracującymi w shimanowskim systemie Side Swing, a także ze sztycami typu drop. Geometria dostosowana do agresywniejszej jazdy przyczyniła się także do zwiększenia miejsca na opony - maksymalnie zmieścimy szerokość 2,35". Na razie rower występuje wyłącznie z osią tylną 142x12, ale w październiku wprowadzona zostanie opcja Boost 148. Ponadto na rurach łańcuchowych pojawiły się gumowe protektory.
Istotne zmiany zawitały do systemu tłumienia. Nowy tłumik FOX Float DPS i lekko zmodyfikowany wahacz poprawiły podobno pracę podczas jazdy po małych nierównościach oraz działanie zawieszenia przy mocniejszym ugięciu, a przeprojektowane pivoty mają za zadanie dodać konstrukcji sztywności.
Nowy Ripley do sprzedaży trafi w kolorze czarnym oraz pomarańczowym. Cenę ramy z tłumikiem określono na 2900 USD, a jej dostępność na sierpień. Ceny kompletnych rowerów nie są jeszcze znane.
Info: www.ibiscycles.com