Fuji posiada bardzo rozbudowaną ofertę rowerów, w której odnajdziemy modele z każdego niemal segmentu i można by rzec, że właściwie każdy typ kolarza lub rowerzysty odnajdzie tu coś, co go zaciekawi. W sezonie 2015 segment szosowy poszerzony został o nową propozycję skierowaną do osób zainteresowanych aerodynamicznymi szosówkami. Transonic został zaprojektowany z użyciem metody CFD oraz tunelu aerodynamicznego. Dopracowanie opływu powietrza to jednak nie jedyny z plusów tego modelu - konstrukcja ta jest ponadto sztywna, lekka i świetnie tłumi drgania, o czym sami mieliśmy okazję przekonać się w trakcie redakcyjnych testów: Test Fuji Transonic 1.1.
Transonic dostępny jest w aż siedmiu konfiguracjach o dużej rozpiętości cenowej. Jeden z podstawowych modeli oznaczony został jako 2.7. Ten kosztujący 7499 zł rower otrzymał grupę Shimano 105 - wyjątkiem jest tu korba. W tym przypadku wykorzystano mechanizm korbowy 520 marki Oval Concepts, która dostarczyła również koła - model 327. Za 13699 zł możemy nabyć konfigurację 2.1, w której zastosowany został napęd Shimano Ultegra Di2 oraz aluminiowe koła Oval 733.
Wspomniane rowery z serii 2 budowane są na tańszej odmianie ramy, powstającej z wysokomodułowych włókien C5. Transonic z serii 1 oraz SL wytwarzany jest z innego rodzaju włókien węglowych ultra wysoko-modułowych C10, a w ofercie znalazły się trzy propozycje oparte o tę wersję ramy. Najtańsza z nich to model 1.3, który otrzymał mechaniczną wersję osprzętu Shimano Dura-Ace oraz karbonowo-aluminiowe koła Oval 950F Carbon. Droższy i jednocześnie najlżejszy wariant to Transonic SL na SRAM Red oraz w pełni karbonowych kołach Oval 950 Carbon, którego cena ustalona została na poziomie 20799 zł. Najdroższy, bo kosztujący 24999 zł Transonic 1.1 otrzymał elektroniczną grupę Dura-Ace Di2 oraz karbonowo-aluminiowe koła Oval 950F.
Równie interesująco prezentuje się klasyczna Altamira. To właśnie na modelu Altamira Juan Jose Cobo w roku 2011 zwyciężył hiszpańską Vueltę. Altamira to najlżejsza rama oferowana przez Fuji. Rowery z tej serii dostępne są w cenach minimalnie niższych od podobnie wyposażonych modeli Transonic. Chyba najrozsądniej pod względem jakości do ceny wypada Altamira 2.3. Ten kosztujący 8299 zł rower otrzymał osprzęt Shimano Ultegra z korbami Oval oraz koła Oval 527. Co ciekawe Altamira powstaje także w wersji przełajowej CX, wyposażonej w hamulce tarczowe. Altamira do cyclocrossu na polskim rynku dostępna jest w trzech odmianach z cenami wahającymi się między 7499 zł za najtańszą wersję na Shimano 105, a 20799 zł za topową konfigurację z osprzętem SRAM Red i karbonowymi kołami pod szytki.
Poszukujący bardziej komfortowego sposobu na przemieszczanie się po asfaltowych drogach powinni zainteresować się serią Endurance, która zrzesza trzy modele - karbonowego Gran Fondo, aluminiowego Sportif oraz Finest, który jest kobiecym odpowiednikiem modelu Sportif. Podstawowy na polskim rynku Gran Fondo 2.7 C to wydatek rzędu 5799 zł - w tej cenie otrzymamy karbonową ramę z włókien C5 oraz osprzęt Shimano Tiagra. Topowy Gran Fondo 1.1 pod względem wyposażenia nie musi wstydzić się niczego nawet względem najwyższych modeli Transonica - mechaniczna grupa Shimano Dura-Ace i koła Oval 733 znakomicie uzupełniają tę karbonową konstrukcję powstającą z włókien C10.
Pożądający komfortu, którzy szukają bardziej budżetowych propozycji powinni zainteresować się aluminiowym modelem Sportif. Występuję on zarówno w wersji pod tarczówki, jak i klasyczne hamulce szczękowe, a jego ceny wahają się między 2699, a 4979 zł.
Oferta rowerów MTB skupia się przede wszystkim na hardtailach. Topowy model to SLM występujący zarówno na kołach w rozmiarze 27,5", jak i 29" w kilku różnych konfiguracjach. Najbardziej "budżetowa" z nich to 2.5 występująca wyłącznie z mniejszym rozmiarem kół. Zastosowano tutaj grupę Shimano Deore oraz XT i widelec Manitou Marvel 100 mm. Za ten rower zapłacimy 6639 zł. Na przeciwnym biegunie cenowym hardtaili SLM znajduje się 1.1 na 29-calowych kołach. Zastosowana grupa XTR oraz widelec FOX 32 Float to w cenie wynoszącej 15599 zł znakomita konfiguracja.
Poniżej karbonowych modeli SLM odnajdziemy aluminiowe Tahoe, które również występują z kołami 650B oraz jako 29ery. Ich ceny zaczynają się od 4559 zł za podstawową wersję 29 1.5 z grupą Deore oraz XT. Topowym modelem jest 1.1, który niezależnie od rozmiaru kół kosztuje tyle samo - 6639 zł. W tym rowerze zastosowana została grupa SLX oraz XT.
Fuji w katalogu: Fuji 2015
Dystrybutor: www.fujibikes.com