Zawieszenie V10.6 wciąż opiera się na sprawdzonym rozwiązaniu VPP stosowanym w fullach kalifornijskiego producenta. W stosunku do starszej wersji V10 wprowadzonych zostało jednak kilka poprawek. Dotychczasowa wersja posiadała dwa tryby skoku - większy 10 calowy oraz o wartości 8,5 cala. Okazało się jednak, że zawodnicy drużyny Syndicate nie używali większego ustawienia, dlatego producent zdecydował się na jego usunięcie, jednak w zamian pojawiła się możliwość zmiany geometrii. W trybie "high" kąt rury czołowej wynosi 64°, a wysokość suportu to 360 mm. Zmiana na tryb "low" zaowocuje zmniejszeniem kąta rury czołowej o 0,5° i obniżeniem środka suportu o 7 mm. W obu trybach pracy długość rur łańcuchowych nie będzie jednak ulegała zmianie. Rama zyskała ponadto wyższy przód. Warto także wspomnieć, że zmieniły się ustawienia tłumika, który będzie nieco mniej progresywny, co pozwoli uzyskać bardziej stałą charakterystykę tłumienia przez cały skok.
Oczywiście zgodnie z trendami panującymi w zjeździe nowy V10 poruszać się będzie na kołach rozmiarze 27,5". Rama powstawać będzie w dwóch wersjach Carbon CC oraz Carbon C, która będzie cięższa, ale przy tym tańsza ze względu na zastosowane słabsze włókna węglowe.
Ceny kompletnych rowerów zaczynać się od 5699 USD za model oparty na ramie Carbon C, napędzie Shimano Zee oraz widelcu FOX 40 R. Rower z ramą Carbon CC i lepszym wyposażeniu w postaci downhillowego napędu SRAM X01 oraz widelca FOX 40 R Float RC2 kosztować będzie 8799 USD. W cenie 3599 USD dostaniemy ramę Carbon CC z tłumikiem FOX DHX RC4 lub Rockshox Vivid R2C. Rama Carbon C nie będzie dostępna w sprzedaży. Santa Cruz V10.6 dostępny będzie w rozmiarach od S do XXL i dwóch wersjach kolorystycznych.
Dystrybutor: www.santacruz-pl.com