Cannondale Slice 2015

Drukuj

Cannondale zachwala swój nowy triathlonowy rower, jako opracowany z uwzględnieniem wszystkich parametrów, a nie wyłącznie pod kątem aerodynamiki. Oto Slice 2015.

 

Amerykański producent stwierdził, że producenci dzisiejszych rowerów triathlonowych są ślepo zapatrzeni niemal wyłącznie na jeden aspekt - aerodynamikę ich nowych konstrukcji. W efekcie rowery sprawdzają się znakomicie podczas badań w tunelu aerodynamicznym, jednak poza nim wykazują braki w wielu aspektach. Nowy Slice ma być konstrukcją, w której aerodynamika jest tak samo ważna jak waga, sztywność, komfort i prowadzenie. Otrzymamy więc rower, który zdaniem producenta sprawdzi się podczas zawodów, a nie jedynie podczas badań w tunelu z zamontowanym manekinem imitującym kolarza.

 
 

Nowy Slice nie będzie konstrukcją zgodną z przepisami UCI, a więc pozostanie rowerem dozwolonym wyłącznie w startach w zawodach triathlonowych. Rama wersji Hi-Mod, która powstawać będzie z najlepszych włókien, ważyć będzie jedynie 1020 g, dzięki czemu Slice 2015 stanie się najlżejszym rowerem triathlonowym na rynku. Niska masa osiągnięta została dzięki zastosowaniu włókien z technologią BallisTec oraz rurek TAP, w których profil posiada ścięty tył, zamiast płaskiego kształtu na wzór łezki. Profil ten jest coraz częściej stosowany w aerodynamicznych konstrukcjach, ze względu na możliwość połączenia wysokiej sztywności i bardzo dobrej aerodynamiki z komfortem. Ponadto taki profil rur jest mniej wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru. Amerykanie w znaczący sposób wpłynęli także na komfort swojej nowej maszyny. Zastosowanie bardzo cienkich ramion tylnego widelca, które będą delikatnie się uginać, w połączeniu z nowym widelcem przednim wyposażonym w haki z lekkim offsetem, pozwoliło osiągnąć ugięcie pionowe większe niż w niektórych komfortowych rowerach szosowych. 

 
 

Triathlonowy Slice 2015 do sprzedaży trafi w pięciu męskich konfiguracjach oraz trzech przeznaczonych dla kobiet. Wśród wersji dla mężczyzn dwie topowe konfiguracje - Black Inc. oraz Dura-Ace Di2 (obydwa z elektronicznym Dura-Ace), otrzymają ramę powstającą z lekkiego kompozytu Hi-Mod BallisTec. Dostępne będą rozmiary od 44 do 60 cm. Polskie ceny zaczynają się od 11299 zł za wersję z osprzętem 105, a kończą na 39999 zł za najwyższą wersję Black Inc. z elektronicznym Dura-Ace.

Dystrybutor: www.cannondalebikes.pl