Idealnie uniwersalny: Ibis Tranny 29

Drukuj

Tranny to ciekawy konstrukcyjnie uniwersalny hardtail, oferujący możliwość łatwej konwersji na single speeda oraz odłączenia tylnego trójkąta w celach transportowych. Od teraz kalifornijski Ibis proponuje wersję 29-calową swojej unikatowej konstrukcji.

 
 

Podobnie jak w przypadku odmiany z mniejszym kołem, która od teraz na stałe znika z oferty Ibisa, 29-calowy Tranny opiera swoje unikatowe możliwości na systemie zwanym Slot Machine. Jest to mechanizm umiejscowiony zaraz za suportem, które działanie polega na przesuwanie rur łańcuchowych w płaszczyźnie poziomej. System obsługiwany jest za pomocą jednej śruby i tym samym uzyskujemy możliwość łatwej regulacji naprężenia łańcucha, gdy rower konfigurujemy jako single speed. Co więcej, drugie mocowanie w tylnym widelcu, umiejscowione w pobliżu łącznika rury podsiodłowej z rurą górną, pozwala na odkręcenie tylnego trójkąta i uzyskanie dwóch osobnych elementów, co znacząco ułatwia transport roweru np. samolotem. Warto również wspomnieć, że Tranny 29 zyskał kompatybilność z napędem paskowym Gates.

 
 

Rama wyposażona została w suport BB92, wewnętrznie prowadzenie pancerzy przerzutkowych oraz linki do sztycy drop. Producent zastosował ponadto sztywną oś tylną 142x12 oraz mocowanie tylnego hamulca w systemie post-mount. Naturalnie nie mogło także zabraknąć stożkowatej rury sterowej oraz... otwieracza do butelek wmontowanego w hak tylnej przerzutki, który pozostaje cechą charakterystyczną rowerów z Santa Cruz.

 

Geometria Tranny 29 zoptymalizowana została pod kątem widelców o skoku 100 mm z wyprzedzeniem wynoszącym 44 mm oraz 120 mm z wyprzedzeniem 51 mm. Inżynierowie postawili przy tym na zwinne prowadzenie - krótką rurę czołową oraz rozstaw kół, który uległ skróceniu o 5 mm względem 26-calowej wersji.

Waga ramy określona została na 1,4 kg, a jej cena na rynku amerykańskim na 1699 USD. Gotowe rowery zaczynać się będą od 2999 USD za konfigurację opartą o grupy Shimano SLX i Deore oraz widelec X-Fusion Slide RL 100mm. Dostępna będzie również wersja z napędem paskowym Gates, jak i topowe wersje z grupami XTR oraz XX1.

Dystrybutor: www.beastiebikes.pl