795 będzie topową, aerodynamiczną konstrukcją w stajni Looka na sezon 2015. Rower zbudowany został na rurach o profilu NACA, który wykorzystany został w główce ramy, rurze dolnej, rurze podsiodłowej razem z masztem, tylnym oraz przednim widelcu. Nowy Look do sprzedaży trafi w dwóch odmianach - Aerolight oraz Light. Pierwsza wyposażona zostanie w zintegrowane hamulce - przedni umieszczony jest w widelcu i jak twierdzi producent wykazuje się dużo lepszą siłą hamowania w porównaniu z klasycznymi konstrukcjami. Z kolei za spowalnianie tylnego koła odpowiadać będzie hamulec w standardzie direct-mount, znajdujący pod suportem. Wersja Light pozbywa się takiego aerodynamicznego rozwiązania, na rzecz wygody - zainstalowane zostaną standardowe hamulce, które ułatwią regulację oraz szybką wymianę kół, zwłaszcza w przypadku stosowania kół z obręczami o różnej szerokości.
Look w dalszym ciągu stawia na integrację swoich konstrukcji z komponentami. To ciekawe podejście, które wydaje się być przyszłością rowerowego sprzętu, a ponadto pozwala francuskiej marce tworzyć ciekawy i unikatowy design. Producent zastosował charakterystyczny, zintegrowany mostek Aerostem, pozwalający na prostą regulację między kątem pochylenia -13, a +17 stopni. Zaraz za nim, w rurze górnej znalazło się miejsce na złącze EW-90 do przewodów elektrycznych Di2.
System zintegrowanej sztycy E-Post został odświeżony i otrzymał cyfrę 2. Ze względu na aerodynamiczny profil rur sztycy, zmienił się kształt mocowania, a ponadto obniżeniu uległa waga o około 30% w stosunku do poprzedniej wersji. Producent poprawił też system blokowania sztycy, który wymagać ma mniejszej ilości obrotów do pełnego zablokowania. Dostępna będzie zarówno wersja pod standardowe pręty o średnicy 7 mm, jak i system Monolink zaprojektowany przez Selle Italia.
Producent zastosował znaną z wcześniejszych modeli korbę ZED 2, która w połączeniu z łożyskami o średnicy 65 mm osiąga bardzo wysokie wyniki sztywności.
Look 795 do sprzedaży trafi w pięciu rozmiarach, od XS do XL. Waga samej ramy zamknąć ma się w okolicy 1000 g. Cały moduł, a więc: rama, widelec, korba, sztyca, stery, mostek oraz zintegrowane hamulce ważyć mają 2400 g. Rama, chociaż przeznaczona na rok modelowy 2015, trafia już do dystrybutorów.
Dystrybutor: www.porebarowery.pl