Tarmac S-Works od Specializeda i McLarena trafi do limitowanej sprzedaży w ilości 250 sztuk. Wszystkie rowery sprzedawane będą w pakiecie z kaskiem oraz butami, które podobnie jak rower wykończone zostaną w tradycyjnym dla McLarena pomarańczowym kolorze.
Tak jak w przypadku Venge, którym zajęli się specjaliści od motoryzacji z Woking, również Tarmac S-Works otrzymał nowy, poprawiony kompozyt. Zdaniem inżynierów bazowy materiał był tak dobry, że jego dalsza modyfikacja okazała się niezwykle trudna, o wiele bardziej niż miało to miejsce w przypadku poprawianego niegdyś Venge. Pomimo tego udało się uzyskać redukcję masy o 9-11% w zależności od rozmiaru ramy, w porównaniu do standardowej wersji Tarmaca S-Works, przy zachowaniu dotychczasowej sztywności.
Limitowany S-Works otrzymał ponadto komponenty, w których również zaingerowano w kompozyt. Koła Roval CLX40R pod szytkę schudły o solidne 90 g w porównaniu do standardowej wersji CLX40. Kierownica Aerofly SL waży mniej o 25 g, z kolei korba, po modyfikacji karbonowego pająka, jest lżejsza o 10 g. Niestety producent nie podał finalnej wagi kompletnego roweru.
Lakierowanie ram wykonywane jest przez specjalny oddział McLaren Special Operations, odbywa się ono w Woking, w ultranowoczesnej fabryce producenta aut. Oprócz ramy, malowane są także komponenty, by pasowały kolorystycznie do całości. Rower trafi do sprzedaży w ilości jedynie 250 sztuk, a jego cena wyniesie 20000 USD. Dostępność, oprócz ilości, ograniczona została także czasowo - rower będzie można zamówić do końca lipca. W zestawie, oprócz roweru, otrzymamy ponadto pomalowane w identycznym schemacie buty S-Works oraz kask S-Works Prevail, a także sesję fitingową Body Geometry Fit Session.
Dystrybutor: www.specialized.com