Nowy Trek Fuel EX 27,5

Drukuj

Fuel EX w nowej formie, z kołami 650B, otrzymał nowoczesną technologię tłumika RE:aktiv, opracowaną przy współpracy z jednym z najbardziej znanych amerykańskich teamów biorących w wyścigach samochodowych - Team Penske.

Fuel EX był w obecnym roku dostępny wyłącznie w 29-calowej odmianie. Teraz do oferty dołączy wersja na "pośrednim" rozmiarze kół. Trek nie zdecydował się na wprowadzenie swojego "inteligentnego rozmiaru kół" w nowym Fuel EX, gdzie małe rozmiary otrzymują mniejsze koła. Obydwa rowery będą oferowane równolegle w pełnej rozmiarówce, gdyż zdaniem Treka część użytkowników, niezależnie od swojego wzrostu, preferuje możliwości terenowe większych kół, z kolei druga wybierze zwinność rozmiaru 650B.

 
 

Najistotniejszą nowością w nowej konstrukcji jest zastosowanie nowego tłumika, opracowanego przy udziale Team Penske. Sposób jego działania został określony jako regresywny i ma być to nowa jakość w dziedzinie zawieszeń MTB, która, dodajmy, wywodzi się z technologii F1 oraz IndyCar i jest coraz popularniejsza w różnych rodzajach motorsportu. Działanie nowego tłumika opiera się nie, jak jest to zazwyczaj, na sile działającej na niego, a na prędkości z jaką pracuje. W skrócie Trek opisuje, że gdy zawieszenie zaczyna mocniej pracować i osiągnięta zostanie pewna wartość prędkości w tłumiku, ten "ugina się pod samym sobą" i pozwala cieszyć się większym skokiem. W praktyce oznaczać ma to tyle, że zawieszenie jest sztywne i efektywnie przenosi moc, aż do momentu, gdy najedziemy na nierówność - wtedy bardzo szybko tłumik zaczyna pracować z miękką progresją. Produkcją nowego tłumika zamuje się FOX Racing Shocks.

 
 
 

Fuel EX 27,5" trafi do sprzedaży w kilku wersjach. Topowy model 9.8 powstawać będzie na karbonowej ramie, trzy tańsze 9, 8 oraz 7 zbudowane będą na aluminiowej wersji nowej ramy. Zawieszenie RE:aktiv odnajdziemy w dwóch droższych modelach. Wszystkie wersje w odmianie 27,5 oferują 120 mm skoku z przodu i z tyłu. Z ważniejszych elementów tehnicznych wymienić należy mocowania ISCG 05, oś 142x12, wewnętrzne prowadzenie linek do przerzutek oraz opuszczanej sztycy typu drop, a także stożkowatą rurę sterową widelca E2. Cena najtańszego Fuel EX w wersji 27,5 wyniesie na polskim rynku 9999 zł za model z numerem 7. Najdroższa wersja 9.8 na karbonowej ramie to wydatek rzędu 19999 zł.

Dystrybutor: www.trekbikes.com