Prototypy nowych grup można było wyłapać podczas wyścigów World Tour w tym roku, jednak wszelkie dane techniczne oraz zmiany pozostawały nieznane. Campagnolo w końcu przedstawiło swoje grupy, jednak na razie wyłącznie w wersji mechanicznej. Zmiany póki co, nie dotyczą elektronicznych grup EPS, ale modernizację tego osprzętu powinniśmy ujrzeć w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Na razie zapoznajmy się z trzema najwyższymi grupami mechanicznymi, które zostały poddane sporym zmianom.
Korby
Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana w nowych grupach to korba. Włosi zrezygnowali z klasycznego kształtu i podobnie jak konkurenci postawili na nowoczesność. Nowy, czteroramienny pająk ma być znacznie sztywniejszy od poprzednika, dzięki masywniejszej karbonowej konstrukcji. Najistotniejsza jest chyba informacja o ujednoliceniu rozmiaru BCD dla korb kompaktowych i standardowych. Nowy system mocowania tarcz składający się z ośmiu śrub, umożliwi zamontowanie zębatek o wielkości 50/34, 52/36 i 53/39 do tych samych ramion, a dodatkowo wpłynie na poprawę sztywności w nowych korbach.
Przerzutki
Przerzutki tylne pracują teraz pod nowym kątem, znajdują się bliżej kasety niż dotychczas i tym samym pozwalają łańcuchowi na kontakt z kasetą na większej długości. Zdaniem Campagnolo wpłynie to przede wszystkim na żywotność napędu, ale też i poprawę zmiany przełożeń - głównie na większych zębatkach. Ponadto przerzutki tylne otrzymały nowy, sztywniejszy korpus.
Przednie przerzutki otrzymały dłuższe ramię, które dzięki dłuższej dźwigni pozwoli na użycie mniejszej siły na manetce do zmiany przełożenia. Super Record oraz Record wyposażone są w zewnętrzny wózek wykonany z karbonu.
Manetki
Manetki pod względem wizualnym różnią się najmniej od poprzedniczek, ale nie oznacza to, że ominęły je jakiekolwiek zmiany. Poprawki nie wpłynęły na kształt i ergonomię manetek, lecz na sposób ich działania. Lewa manetka, odpowiadająca za pracę przedniej przerzutki, zmieniła sposób działania. Dwa kliknięcia zrzucają tarczę z dużej na małą, a po trzecim kliknięciu ustawiany jest wózek przedniej przerzutki w odpowiedniej, dla małej tarczy, pozycji. Z kolei wrzucanie łańcucha z małej tarczy na dużą to po prostu trzy kliknięcia. Zdaniem Campagnolo takie działanie zminimalizuje, czy wręcz wyeliminuje ryzyko spadnięcia łańcucha przy zrzucaniu łańcucha na małą tarczę.
Producent zmienił też gumę na manetce na hipoalergiczną.
Na razie masa oraz ceny nowych komponentów pozostają nieznane. Nie wiadomo też kiedy nowe grupy trafią do sprzedaży.
Dystrybutor: www.porebarowery.pl