Świezy Canyon Endurance CF

Drukuj

Endurance CF to kolejna propozycja dołączająca do grupy komfortowych szosówek. Co jednak oferuje Canyon na tle konkurencji?

Endurance CF to trochę prostsze podejście do tematu szosowego roweru klasy GT, w porównaniu do konkurencyjnych konstrukcji. Nie znajdziemy tutaj zaawansowanych systemów tłumiących drgania, jak na przykład IsoSpeed w Treku Domane. W zamian producent proponuje rower nawiązujący do Ultimate CF, ale po pewnych modyfikacjach dotyczących geometrii, układu karbonowych włókien oraz specyfikacji kompletnych rowerów.

 
 

Niemieccy inżynierowie wykorzystali rozwiniętą przez siebie technologię VCLS (Vertical Comfort, Lateral Stiffness), która polega na takim zaprojektowaniu ramy, by ta jak najlepiej tłumiła drgania, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej sztywności bocznej. Technologia ta opiera się głównie na odpowiedniej manipulacji w warstwach karbonowego kompozytu. W Endurance CF zastosowano "moduł VCLS". Jest to rura podsiodłowa, górna, a także ich łączenie, które mają delikatnie uginać się pod ciężarem kolarza, w trakcie pokonywania nierówności. Dodatkowo VCLS zastosowany został zarówno w przednim, jak i tylnym widelcu, a także sztycy, która potrafi wyginać się znacznie bardziej niż inne sztyce w komfortowych szosówkach.

 

Kolejny element wpływający na komfort to geometria. Jest ona mniej agresywna niż w modelu Ultimate CF. Tutaj producent podszedł do tematu w klasyczny sposób i podobnie jak inni producenci zmniejszył zasięg (tzw. reach) oraz nieznacznie wydłużył rurę czołową i rury łańcuchowe. Kąt rury podsiodłowej został zachowany, natomiast kąt główki ramy zmniejszył się w niektórych rozmiarach. Rama ważyć będzie 1040 g, natomiast widelec 340 g. 

 

Dostępne będą cztery rowery złożone na ramie Endurance CF. Dobór komponentów również został podyktowany przez komfort. Producent wybrał koła DT Swiss R23 Spline z szeroką obręczą oraz opony Continental GP4000S II o szerokości 25 mm. Cena najtańszej wersji złożonej na grupie Shimano 105 5800 wyniesie poniżej 7000 zł. Topowy model, skonfigurowany z grupą Dura-Ace kosztuje ponad 12000 zł.

Trzy z czterech rowerów są już dostępne w sprzedaży. Najtańsza wersja do oferty dołączy w późniejszym czasie.

Dystrybutor: www.canyon.com