Przyszłoroczny karbonowy Trigger w wersji 650B jest w dużej mierze oparty na 29-calowej wersji tej trailowej maszyny. Trigger 2015 otrzymał większy skok zawieszenia opartego na tłumiku DYAD do 140 mm, w trybie wspinaczkowym wynosi on 85 mm. W tylnym trójkącie, który przypomina ten zastosowany w odmianie z większymi kołami, odnajdziemy mocowania koła pod sztywną oś. Drobne poprawki obecne są także w geometrii - Trigger otrzymał dłuższą górną rurę, co w połączeniu z mniejszym kątem rury czołowej ma zapewnić większą stabilność na zjazdach.
Przeznaczony do Enduro Jekyll w wersji 27,5" otrzymał większy skok zawieszenia, który wzrósł z 150 do 160 mm. W trybie Elevate skok spada do 95 mm. Jekyll 650B posiada ciekawą geometrię, w której kąt rury podsiodłowej wynosi 74,9 stopnia, a rury czołowej 67 stopni. Producentowi chodziło o zachowanie wysokiej stabilności, przy jednocześnie agresywnej pozycji użytkownika. Kąty te zmniejszają się o jeden stopień po przejściu do trybu Flow, który przygotowuje zawieszenie do bardziej optymalnej pracy. Ponadto wysokość węzła suportu opada o 10 mm. Podobne rozwiązanie znajdziemy w opisanym wcześniej Triggerze.
Na razie nie wiadomo czy i kiedy zobaczymy aluminiowe wersje Jekylla i Triggera.
Nowe modele Enduro oraz Trigger wyposażone zostały w poprawione widelce Lefty Supermax, które otrzymały większy skok - 140 mm w Triggerze i 160 mm w Jekyllu. Widelec posiada także przeprojektowane wnętrzności, nowe ustawienia oraz tłumik. W konsekwencji poprawiony Lefty Supermax ma być bardziej miękki, a początkowe ugięcie ma wymagać mniejszej siły.
Dwukomorowy tłumik DYAD otrzymał nowe tłoki, które pozwalają na sprawniejszą reakcję tłumika przy szybkich uderzeniach w przeszkody.
Dystrybutor: www.cannondalebikes.pl