Gran Fondo na bogato
Dla miłośników bardziej komfortowej jazdy producent przygotował odrębną linię GF (od Gran Fondo).
Mieliśmy okazję testować dłużej jeden z najwyższych modeli (więcej przeczytacie tutaj). Gwoli przypomnienia warto wspomnieć, że model Rose XEON TEAM CGF-4100 (4099 €) oparty jest na 925-gramowej ramie High Modulus Aerospace carbon Fibre T30/40 oraz elektronicznym Dura-Ace Di2 9000. Całości dopełniają koła DT Swiss R 23 Spline oraz komponenty Ritchey WCS.
Dla miłośników komfortowej jazdy po szosie z mniej zasobnym portfelem, Rose przygotowało także aluminiową serię Gran Fondo. Jednym z przykładów jest rower Xeon Team GF-200 2014 (1599 €), oparty o 1230-gramową konstrukcję 7005 T6 Ultralight Aluminium. Na pokładzie tego modelu znajdziemy również wysokiej jakości koła DT Swiss R 23 Spline (jak w najwyższym modelu), ale już osprzęt 10-rzędowy Shimano 105 5700.
Warto dodać, że prócz nowych ram wyposażono oba modele (aluminiowy i karbonowey) w nowy widelec, łączący wysoką sztywność z komfortem i oceniony bardzo wysoko przez prestiżowy magazyn Tour (dostał miano najlepszego widelca na świecie).
Maszyny wyścigowe
Jedną z przykuwających oko nowości Rose na sezon 2014 są modele serii XEON CW.
Monstrualne na pierwszy rzut oka przekroje rur mają gwarantować znakomitą sztywność nowej linii niemieckiego producenta. Obszerna główka sterowa, masywna mufa suportowa i agresywna geometria mają być wizytówką wyścigową Rose na sezon 2014.
Na jednym z modeli Xeon CW mieliśmy okazję chwilę pojeździć podczas naszego pobytu na prezentacji marki w Niemczech. Ujeżdżany przez nas model 4100 był wyposażony w osprzęt SRAM Red, ale w wersji detalicznej producent zdecydował się na elektronicznego Dura Ace Di2 9000 (4649 €). Węglowa rama High Modulus Aerospace Carbon Fibre T30/40 została tutaj zestawiona z kołami Mavic Cosmic Carbone SLE WTS, które podnoszą zarówno sztywność, jak i aerodynamikę roweru.
Najniższym modelem wyścigowej serii jest z kolei Xeon CW-3000 (2099 €), który opiera się na tej samej węglowej konstrukcji, ale w uboższym zestawieniu. Na pokładzie znajdziemy kompaktową Shimano Ultegra 6800 w 11-rzędowym zestawieniu, koła Rose Xeon Aeroo 1500 oraz osprzęt Ritchey WCS.
Sztandardowymi modelami do typowego ścigania, o geometrii wyścigówek pozostają modele CRS oraz RS (czyli ramy z karbonu i aluminium). Model CSL (najtańszy model karbonowy ROSE) to ta sama sztywna rama jak w CRS, ale trochę tańszy lakier oraz tańsze komponenty. CW pozostaje w produkcji, ale od tego sezonu triathloniści mogą wyposażyć go w nową sztyce, łatwo przystosowywując go do próby czasowej.
Początkujący miłośnicy szosy
Producent zza zachodniej granicy przygotował coś również z myślą o amatorach rozpoczynających swoją przygodę z nawijaniem asfaltowych kilometrów.
Dedykowana jest dla nich m.in. seria Pro-SL. Model Pro-SL 3000 (1349 €) zbudowano na aluminiowej ramie (7005 T6 Ultralight Aluminium, triple-butted, 1.280 g). Na pokładzie znajdziemy 11-rzędową Ultegrę 6800 oraz koła Mavic Aksium S WTS.
Niższym modelem jest wersja Pro-SL 2000 (999 €), która opiera się na tym samym trójkącie, ale zbudowana jest na osprzęcie Shimano 105 10s oraz niskich komponentach Ritcheya.
W modelach PRO SL odświeżono wygląd po przeprojektowaniu układu górnych rur. Seria ta otrzymała także nowy widelec.
Kobieca szosa
Rose przygotowało również modele specjalnie z myślą o użytkownikach reprezentujących płeć piękną. W ofercie 2014 znajdziemy aż 9 modeli przeznaczonych wyłącznie dla Pań.
Podstawowym modelem, dla kobiet chcących rozpocząć swoją przygodę z kolarstwem szosowym, warto polecenia jest model PRO WSL-200 (1049 €). Ważący zaledwie (jak na tę cenę) 7,95kg rower wyposażony jest w kompletny osprzęt Shimano 105 5700. Oparta na potrójnie cieniowanej ramie 7005 T6 Ultralight Aluminium konstrukcja wyposażona jest w węglowy widelec SL Modulus Carbon 11/8"-1.5".
Z drugiej strony półki znajduje się wysoki Rose XEON TEAM GF-310 2014 (2399 €). Rower wyposażono w kompaktową (50/34T) wersję Shimano Ultegra 6800 Di2. Elektroniczna grupa japońskiego producenta została postawiona na identycznej jak poprzednik ramie 7005 T6 Ultralight Aluminium. Wstawiono tutaj jednak lepsze koła - DT Swiss R 23 Spline oraz komponenty Ritchey WCS.
Warto dodać, że wszystkie rowery dla kobiet można dostać w rozmiarach 49cm, 51cm, 53cm, 55cm i 57cm.
Dystrybutor: www.rosebikes.pl