Nowe R5 w dużej mierze zapożycza technologię z topowego, wytwarzanego ręcznie w USA, RCA. W stosunku do RCA zmieniony został układ włókien przez co nowe R5 jest cięższe oraz mniej sztywne od tej wyjątkowej, topowej ramy kanadyjskiego producenta. Mimo wszystko osiągane parametry są zauważalnie lepsze od poprzedniej wersji R5 - waga ramy zmniejszyła się o około 20g, do około 808 g. Sztywność w okolicy suportu wzrosła o około 10%, natomiast rura czołowa jest sztywniejsza o 15%.
Producent poprawił także aerodynamikę. Nowy kształt rur Squoval 3 ma wygładzoną krawędź natarcia, a rezultatem tej zmiany ma być zmniejszenie oporu powietrza o 7,4 W przy 50 km/h. Udoskonalony został ponadto widelec, który charakteryzować ma się większą sztywnością boczną i jednocześnie lepszym tłumieniem nierówności. Rama będzie kompatybilna z grupami mechanicznymi, elektronicznymi, a także hamulcami hydraulicznymi.
Frameset R5 2014 kosztować będzie 5000 USD, w komplecie, oprócz ramy i widelca, odnajdziemy także sztycę i stery. Kompletne rowery będą złożone na grupie Sram Red 22 oraz Shimano Dura-Ace w wersji mechanicznej lub Di2. Ich ceny wahać się będą między 7000, a 9000 USD.
Info: www.cervelo.com