Xenith 2014 w założeniu producenta odznaczać ma się niższą masą, większym komfortem oraz lepszą aerodynamiką, w porównaniu do poprzednika.
Komfort oraz sztywność ramy poprawione zostały dzięki modyfikacji profilu rur. Większą sztywność osiągnięto także przez suport BB386EVO, którego zastosowanie pozwoliło na powiększenie o 30% średnicy rury dolnej oraz podsiodłowej w miejscu łączenia z węzłem suportu. Powiększone zostały również również rury łańcuchowe, które są asymetryczne - rura przy napędzie jest o 15% większa i 30% sztywniejsza. Ponadto większe rozmiary (56-61) mają powiększoną o 10% rurę górną oraz dolną w stosunku do mniejszych ram.
By polepszyć aerodynamikę, oprócz nowych, aerodynamicznych kształtów rur, amerykański producent postanowił skryć przed wiatrem hamulce. Za spowalnianie przedniego koła odpowiadać będzie zintegrowany hamulec Tektro TTV, który umiejscowiony został w tylnej części widelca Windshield II. Tylny hamulec zainstalowany został pod rurami łańcuchowymi - w zależności od modelu będzie to Shimano BR9010 lub Tektro T740R. olnej oraz podsiodłowej w miejscu łączenia z węzłem suportu.
Na razie nie znane są ceny, modele, ani dostępność nowego Xenitha.
Info: www.jamisbikes.com
Jamis Xenith 2014
Nowy Xenith to całkowicie przeprojektowana konstrukcja. W ramie zmieniło się praktycznie wszystko, a efekt finalny może się spodobać.