Campagnolo 2014

Drukuj

Rok 2014 w katalogu produktów Campagnolo oznacza sporo małych zmian, które dotyczyć będą niemal całego asortymentu firmy - grup mechanicznych, elektrycznych, jak i kół.

Posiadacze grup elektronicznych z pewnością ucieszą się na wieść o nowej, znacznie mniejszej baterii, która nie będzie już tak mocno wpływać na estetykę roweru. Zwłaszcza, że możliwe będzie jej zamontowanie wewnątrz ramy, przy użyciu uchwytu, który umocowany będzie za pomocą śrub od koszyka na bidon. Na zewnątrz, poprzez specjalny otwór o średnicy 7,2 mm wystawać będzie gniazdo do ładowania baterii. Tym samym, w przypadku ram wyposażonych w taki otwór nie będzie potrzeby wyciągania baterii do jej ładowania. Oczywiście możliwe będzie także zamontowanie baterii w klasyczny sposób - na zewnątrz.

Nowa bateria do sprzedaży trafi w grupach Athena oraz Record. Jedno ładowanie ma starczyć na 1100-1700 km jazdy. Masa baterii to 132 g, uchwyt ważyć będzie 21 g.
 

Wewnętrzna bateria Campy


Posiadacze ram z suportami BB30, BB386EVO lub PressFit30 powinni być zadowoleni z faktu, że wreszcie będą mogli pozbyć się ze swojej ramy adapterów do korb Campy. Wszystko dzięki 30 mm osi nazwanej przez Campagnolo "Over-Torque". Korby z taką osią dostępne będą jako dwa modele - Comp Ultra oraz Comp One. Pierwsze z nich ważyć mają zaledwie 620 g, razem z ceramicznymi łożyskami USB, a więc sporo mniej od korb Super Record ze standardową, tytanową osią. Comp One wyposażony będzie w stalowe łożyska, a jego masa wyniesie 675 g.

 

 

Campagnolo Bora Ultra TT


W gronie kół pojawi się kilka ciekawych propozycji. Oprócz karbonowych modeli Bora 35, których wprowadzenie na rynek Campagnolo ogłosiło jakiś czas temu. W ofercie pojawią się dwa zmodyfikowane, aluminiowe modele - Vento Assymetric oraz Khamsin. Obydwie pary kół wykorzystywać będą asymetryczne obręcze o różnej wysokości i w zasadzie będą to te same koła - różnić będą się nyplami oraz szprychami. Vento otrzyma szprychy typu aero i aluminiowe nyple, natomiast Khamsin klasyczne spzrychy oraz miedziane nyple. W rezultacie wystąpi znaczna różnica masy - 1645 g w przypadku Vento oraz 1760 g w przypadku modelu Khamsin. Wersje z bębenkami pod Shimano/SRAM będą niestety o 45 g cięższe.

Kolarze nieprzejmujący się wysokimi cenami komponentów i będący przy tym fanami jazdy na czas z pewnością zwrócą uwagę na nowy dysk - Bora Ultra TT. Wykonany z włókien Textreme HM ważyć ma zaledwie 910 g i w porównaniu do poprzednika - Ghibli, wyróżniać się będzie większą sztywnością.

 

 

 

 


W ofercie pojawi się także nowy rozmiar kasety - 11-27, który odnajdziemy w grupach Super Record, Record oraz Chorus.

Info: www.campagnolo.com