Look 695 Aerolight

Drukuj

695, zachwycający swoim wyglądem i technologią, bez wątpienia spełniałby wymagania stawiane szosowym ramom jeszcze przez parę lat. Francuscy projektanci nie chcieli jednak spocząć na laurach i udoskonalili swoją topową, szosową konstrukcję - 695.

Co poprawili? W wielkim skrócie można by powiedzieć, że nowy 695 Aerolight jest lżejszy, sztywniejszy, bardziej aerodynamiczny i "zintegrowany" w porównaniu do poprzednika. Niższą masę i większą sztywność zapewniły nowe, ultralekkie włókna hi-mod - 1.5k, których bardzo cienkich warstw zastosowano więcej niż do tej pory, a przy tym masa uległa obniżeniu.
 


Najistotniejszą nowością wydają się być jednak zintegrowane z ramą hamulce, które mają poprawić aerodynamikę. Przedni, zintegrowany z widelcem HSC 7 Aero, umiejscowiony został w jego centralnej części, z kolei tylny, opracowany przy współpracy z TRP, znajduje się pod rurami łańcuchowymi. Linki do obydwu hamulców poprowadzone zostały wewnątrz ramy. Można je także regulować, dostosowując do szerokości obręczy. Waga nowego widelca to 320 g, przedni hamulec waży 137, natomiast tylny 130 g.

Niższe opory powietrza zapewniają także przemodelowane rury ramy. Lepszą aerodynamikę zapewnić ma również nowy mostek Aerostem. Podobnie jak poprzednik C-Stem, nowy mostek jest regulowany w zakresie od -13 do +17°. Jest jednak bardziej aerodynamiczny, dzięki śrubom ukrytym w zacisku kierownicy i lżejszy - waży 160g, o 20g mniej od C-Stem.

 

 


Podobnie jak starsza wersja 695, rama wyposażona będzie w zintegrowaną sztycę E-Post, jednak od teraz będzie kompatybilna z wewnętrzną baterią Di2. Cały zestaw, w skład którego wchodzi rama, widelec, hamulce, sztyca, korby Zed 2 oraz pedały ważyć będzie 2550g. Cena takiego zestawu to 4699 Euro. Za 6490 Euro dostaniemy natomiast kompletny rower w najtańszej konfiguracji - z Ultegrą Di2 oraz kołami Mavic Aksium. 695 Aerolight dostępny będzie w pięciu wersjach kolorystycznych.

Dystrybutor: www.porebarowery.pl