BMC poprawia SLR01

BMC SLR01

Drukuj

Zwycięstwo w Tour de France w 2011 roku i tytuł Mistrza Świata w 2012 oznaczały, że przed inżynierami BMC nie stało łatwe zadanie. Jak jednak zapewnia producent, znakomity SLR01 jest od dziś jeszcze lepszy.

Szwajcarski producent na nowo podszedł do projektowania nowej wersji ramy i zastosował komputerową technikę zwaną metodą elementów skończonych, którą nazwał ACE (Accelerated Composites Evolution).

Dzięki niej uzyskano aż 34000 różnych konfiguracji ramy i to jeszcze przed powstaniem jakiegokolwiek prototypowego egzemplarza. Istniejące jedynie wirtualnie ramy poddane zostały symulacji pracy z obciążeniem, a najlepsza konfiguracja wybrana na na nową wersję SLR01. W efekcie poprawiona rama jest, jak zapewniają szwajcarzy, 15% lżejsza, a także 25% sztywniejsza od poprzedniej wersji, zapewniając przy tym większy komfort.
 

BMC SLR01 DADi2 Team RedBMC SLR01 Ult Stealth


Zmiany wizualne są raczej subtelne, ale nie niezauważalne. Rury łańcuchowe są asymetryczne, rura dolna została powiększona, podobnie jak okolice suportu, skrywające system BB86. Rura górna także została powiększona - rozszerza się znacznie mocniej w miejscu łączenia z rurą czołową.

Waga nowej ramy to 790 g, zestaw z widelcem, sztycą oraz sterami ważyć ma 1380 g. Rower dostępny będzie w kilku konfiguracjach - za najtańszą wersję z osprzętem Shimano Ultegra zapłacimy €3,999, natomiast najdroższa z Dura-Ace Di2 to wydatek rzędu €9,999. Zestaw ramy z widelcem i sztycą kosztować ma €3,599.

 

 

ACE Technology w praktyce inżynierskiej


Info: www.bmc-racing.com