Szwajcarski producent na nowo podszedł do projektowania nowej wersji ramy i zastosował komputerową technikę zwaną metodą elementów skończonych, którą nazwał ACE (Accelerated Composites Evolution).
Dzięki niej uzyskano aż 34000 różnych konfiguracji ramy i to jeszcze przed powstaniem jakiegokolwiek prototypowego egzemplarza. Istniejące jedynie wirtualnie ramy poddane zostały symulacji pracy z obciążeniem, a najlepsza konfiguracja wybrana na na nową wersję SLR01. W efekcie poprawiona rama jest, jak zapewniają szwajcarzy, 15% lżejsza, a także 25% sztywniejsza od poprzedniej wersji, zapewniając przy tym większy komfort.
Zmiany wizualne są raczej subtelne, ale nie niezauważalne. Rury łańcuchowe są asymetryczne, rura dolna została powiększona, podobnie jak okolice suportu, skrywające system BB86. Rura górna także została powiększona - rozszerza się znacznie mocniej w miejscu łączenia z rurą czołową.
Waga nowej ramy to 790 g, zestaw z widelcem, sztycą oraz sterami ważyć ma 1380 g. Rower dostępny będzie w kilku konfiguracjach - za najtańszą wersję z osprzętem Shimano Ultegra zapłacimy €3,999, natomiast najdroższa z Dura-Ace Di2 to wydatek rzędu €9,999. Zestaw ramy z widelcem i sztycą kosztować ma €3,599.
Info: www.bmc-racing.com