Zipp 303 Firecrest - tarczowa rewolucja

Zipp prezentuje nowe koła 303 Firecrest pod hamulce tarczowe

Drukuj

Zipp stworzył nowe koła pod hamulce tarczowe. 303 Firecrest to solidny zestaw do najtwardszych zastosowań. Czym się charakteryzuje?

Koła Zipp 303 Firecrest zostały wyprodukowane w celu stworzenia mocnego i lekkiego zestawu kół, który jednocześnie będzie gwarantował dużą siłę hamowania i dobrą modulację wynikającą z zastosowania hamulców tarczowych. Nieoficjalne informacje mówią, że współpracujący z firmą koncern SRAM jest w trakcie tworzenia nowej grupy Red z hydarulicznymi tarczówkami. Pierwsze fotografie krążą po internecie.

303 Firecrest nie będą sprzedawane łącznie z Redem (jak na razie), ale będą dostępne jako osobny produkt. Koła zbudowane są na 45-milimetrowej obręczy w dwóch wersjach: pod oponkę oraz pod szytkę. Łożyska wykonane ze stali nierdzewnej zostały osadzone w autorskim katridżu Zippa w piastach 188 (tył) i 88 (przód). Bębnek tylnej piasty dostosowany jest do montażu kaset 11-rzędowych (Shimano lub Campagnolo). Przednie koło zaplecione jest na dwa krzyże. W tylnym zastosowano natomiast plecenie na trzy krzyże - szprychy przecinają się dwukrotnie. Zipp twierdzi, że taki system skutkuje znaczącym zwiększeniem sztywności, m.in. dzięki skróceniu długości szprych. Ich ilość wynosi po 24 na koło.
 

Łączna masa kół wynosi 1435g (szytka) lub 1680g (oponka)


Koła dedykowane są do użytku w ciężkich warunkach, m.in. na wyścigach przełajowych czy też szosowych po bruku. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wykorzystywać je w standardowej jeździe szosowej.

303 Firecrest są już testowane przez zawodowych kolarzy. Jednym z testerów jest Tim Johnson z Cannondale CyclocrossWorld.com Team: "koła są naprawdę świetne - zarówno dzięki hamulcom tarczowym jak i bardzo dużej sztywności, która została osiągnięta dzięki technologii Firecrest. W warunkach błotnistych bardzo precyzyjna modulacja pozwala szybciej pokonać techniczne odcinki. W jeździe po płaskim w każdej chwili mam mocne hamowanie pod jednym palcem. Jednym słowem kontrola wyścigu jest dużo lepsza dzięki nowym kołom Zippa".

Koła będą dostępne w sprzedaży od lipca 2013 roku. Ich waga w wersji pod szytkę wynosi 1435g, a w opcji na oponkę 1680g. Limit masy użytkownika wynosi 113kg. Cena wyniesie odpowiednio: $2500 lub $2300.

Fot.: Zipp
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj