Firma przygotowuje swoje projekty w oparciu o konsultacje z inżynierami Cervelo - obydwie marki ze sobą współpracują. Poprzedni model AXX1 ważył 7,7kg i był jedną z sensacji targów w niemieckim Friedrichshaffen. Po wprowadzeniu kilka zmian Open Cycles zszedł z masą sztywniak do 7,3kg, co czyni go jednym z najlżejszych twentyninerów dostępnych na rynku.
Zmiany w porównaniu do wersji targowej dotyczą nie tylko nowego malowania, ale również widelca i korby. W tym pierwszym przypadku wybór padł na Cannondale Lefty Carbon XLR. Korbą obsługującą 1-tarczowy napęd XX1 jest z kolei THM Clavicula (ze środkiem suportu BBright, dotychczas niestosowanym w MTB), czyli produkt firmy znanej ze swoich ultralekkich części. Na korbie zamontowano tarczę Praxis Works Leva Time.
Inną grupą komponentów stawiających na zbijanie masy jest AX Lightness - w AXX1 znajdziemy jej kierownicę, mostek i sztycę, a także koła. Te ostatnie to zestaw AX Lightness LRS tubular z piastami Tune. Kokpit nie jest zbyt mocno obudowany. Po prawej stronie znajdziemy manetkę do obsługi tylnej przerzutki (przedniej oczywiście brak ze względu na zastosowanie jednej tarczy) oraz XLoc do obsługi widelca po lewej stronie.
Cena kompletnego roweru wyniesie $11,940 (ok. 38 200zł). Jeśli zdecydujemy się na samą ramę, to jej koszt (przy masie 871g w rozm. L) wynosi $2,700 (ok. 8640zł).