Ramy
Znaną już szerszej publiczności nowością jest wykonana z podwójnie cieniowanego aluminium 6061 konstrukcja CX-One o masie 1520g w roz. M (699zł lub 999zł w komplecie z widelcem o tej samej nazwie), czyli rama przeznaczona do budowy roweru przełajowego. Chociaż sezon na błotne kąpiele dobiega już końca, to na sam produkt warto zwrócić uwagę, a być może zaopatrzyć się pod kątem kolejnego roku. Jej zaletą jest system górnego ciągu linek, które daje możliwość montażu przedniej przerzutki szosowej z dolnym ciągiem. Warto także wspomnieć, że w ramie można zastosować korbę szosową do 53 zębów, co znacząco poszerzy spektrum jej zastosowania i pozwoli np. na złożenie chociażby szosówki na tarczach. Poza standardowymi cantileverami rama przystosowana jest również do montażu tarczówek (rozstaw haków tylnego widelca 135mm), co czyni ją jeszcze bardziej unikatową, gdyż próżno szukać obecnie podobnych konstrukcji na naszym rynku. Spłaszczony profil górnej rury ułatwia pokonywanie przeszkód terenowych z rowerem na ramieniu, a brak mostka pomiędzy dolnymi rurami tylnego widelca sprzyja oczyszczaniu z błota. Warto dodać, że rama została przetestowana na treningach i wyścigach przez czołowych polskich zawodników, m.in. Pawła Wiendlochę, Wojciecha Halejaka czy Dariusza Batka.
W zestawie znajdziemy wieszak cantilever (przód+tył) oraz stery. Geometria została dostosowana do użytku dla "błotniaków". Kąt główki sterowej w roz. M wynosi 70,5 st., a kąt rury podsiodłowej - 73 st. Wysokość suportu to 70mm, a główki sterowej 115mm. Krótka baza (1009mm) w połączeniu z 425-milimetrowymi rurami łańcuchowymi pozwala sprawnie pokonywać ostre zakręty.
Aluminiowy model przeznaczony do użytku MTB, 29-calowy Peak 29 (759zł, na zdjęciu głównym) przeszedł w tym roku odświeżenie. Zastosowano w nim główkę pod stery pół-zintegrowane w standardzie tapered. Zmianie uległa również geometria ramy. Nowy model posiada (roz. M) ostrzejszą główkę sterową (74 st. w miejsce 73,5 st.), krótszą rurę górną (596mm zamiast 600mm) oraz krótsze rury łańcuchowe (442mm zamiast 445mm). W stosunku do zeszłorocznej wersji zmieniło się również malowanie i na nadchodzący sezon rama dostępna będzie w 4 wersjach kolorystycznych.
Tormenta Lady, to z kolei doskonała propozycja dla Pań. Sztywna i wytrzymała rama MTB zaprojektowana z uwzględnieniem specyfiki kobiecej anatomii i co ważne dostępna jest odpowiednio mniejszych rozmiarach. Konstrukcja wykonana została ze stopu aluminium 7005-T6, co skutkuje wagą 1,58 kg dla rozmiaru 14,5”. Na nadchodzący sezon rama dostępna będzie aż 4 wersjach kolorystyczny, tak więc każda użytkowniczka z pewnością znajdzie odpowiednią dla siebie.
W ofercie ram Accenta znajdziemy również nowe malowanie w takich modelach jak: Parana, Ranger czy Nordkapp.
Kierownice i mostki
W tym segmencie znajdziemy odświeżony kolorystycznie aluminiowy model MTB Flatbar 31,8mm (69,90 zł) o masie 184g. Teraz wybierać będziemy mogli spośród 4 kolorów: czarnego, czerwonego, niebieskiego lub białego.
Nowe kolory (czarny, czerwony, niebieski) zyskał również popularny mostek Blade 2. Lekki (140g) wspornik kierownicy typu ahead wykonano z aluminium 6061-T6.
Evo Pro to ultralekki wspornik kierownicy typu ahead (115g – dł. 100mm). Wykonany z super lekkiego i wytrzymałego stopu aluminium 7075. Kuty na zimno i obrabiany CNC. Dostępny w 2 kolorach i 3 rozmiarach (90, 100, 110 mm). Doskonale sprawdzi się podczas jazdy na szosie i wyścigów XC lub maratonów.
Obręcze
Wielbicieli twentyninerów ucieszy informacja o nowej obręczy Airplane 29 (64,90zł). Przeznaczona dla początkujących miłośników MTB dwuścienna obręcz wykonana została z ze stopu aluminium 6061-T6. Waży 540g i jest dostępna w wersji 36- lub 32-szprychowej.
Standardowy, 26-calowy Airplane (od 59,90zł) zyskał z kolei nową kolorystykę. Do wyboru będziemy mieli wersję czarną, czerwoną, niebieską i białą. Podobnie jak większy brat ten model również wykonany jest z aluminium 6061-T6. Jego waga wynosi 450g.
Tarcze hamulcowe
Dla miłośników lightowania rowerów propozycją wartą uwagi, będzie tarcza hamulcowa Airplane (od 74,90zł). Według informacji zamieszczonych na stronie producenta jest ona najlżejszą [(66 g (160mm), 80 g (180 mm)] jednoczęściową stalową tarcza na rynku. Stal SUS410 utwardzono do poziomu 47 HRC. Jej otwarta konstrukcja wpływa na szybkie odprowadzanie ciepła. Niska masa dedykuje ją przede wszystkim do użytku XC.
Do montażu tarczówek w systemie centerlock (na 6 śrub do piast Shimano) Accent wypuszcza również specjalny adapter (54,90zł). Jego masa wynosi zaledwie 23g.
Pełną ofertę Accenta może znaleźć na stronach naszego bikeKatalog.pl oraz na stronie dystrybutora Velo.
Fot.: Accent
Dystrybutor: www.velo.pl