Kross Earth 2013

Nowe modele Kross Earth na rok 2013

Drukuj

Zaprezentowany w tym roku Kross Earth 2.0 i 1.0 to dopiero początek nowej linii rowerów Kross`a. Na przyszły sezon przedsiębiorstwo z Przasnysza proponuje najwyższy model 3.0 i zmiany w pozostałych rowerach. Czym będą się charakteryzować?

Kross rozpoczyna produkcję trzech modeli z serii Earth. Oprócz wspomnianych modeli 2.0 i 1.0 w kolekcji znajdzie się także najwyższy z całej linii, 3.0. Całe trio charateryzuje się zastosowaniem nowej, zmodyfikowanej ramy. Najważniejszym celem inżynierów Krossa była zmniejszenie masy. Skupiono się na liftingu górnej i dolnej rury głównego trójkąta, co zaowocowało oszczędnością aż 300g. W tym wyniku swój udział miało także odchudzenie łączników CNC w tylnym trójkącie. Autorski system zawieszenia RVS (Revo Virtual Suspension) z wirtualnym punktem obrotu został zastosowany we wszystkich trzech modelach serii i nie przechodził dodatkowych modyfikacji.

Docelowym użytkownikiem rowerów Earth są zawodnicy startujący w maratonach MTB. Dla nich największą zaletą jest wysoki poziom odseparowania napędu od systemu zawieszenia. Dzięki temu straty energii pochodzące z pedałowania są ograniczone do minimum, dzięki czemu rower efektywnie przyspiesza, a właściwości amortyzacyjne znajdują się na wysokim poziomie.
 

Earth 3.0


Linia Earth
Najwyższy model z całej serii to Earth 3.0. Podobnie jak wszystkie pozostał, został oparty na ramie wykonanej z materiału Aluminium Super Lite ze 100-milimetrowym skokiem zawieszenia. Tłumikiem odpowiedzialną za pracę systemu RVS został w tym przypadku Fox Factory Float CTD BV z możliwością wyboru jednego z trzech trybów jazdy (Climb-Trail-Descent) przy pomocy manetki umieszczonej na kierownicy. Zastosowany osprzęt to pełna grupa Shimano XT, za wyjątkiem przerzutki tylnej (XTR) i środka suportu (Deore). Napęd to zestawienie 3x10. W Earth 3.0 zastosowano aluminiowe komponenty Ritchey Pro oraz siodełko Fi'zi:k Tundra 2. Końcowa masa to 12,2kg w cenie 11 999zł.

 

 

Earth 2.0


Earth 2.0, oprócz zmodyfikowanej ramy, przeszedł również inne modyfikacje. Zamiast poprzedniego zawieszenia od RockShoxa zastosowano damper Fox Evolution Float CTD oraz widelec Fox Evolution 32 Float CTD O/C 100mm. Zdecydowano się także na osprzęt Shimano SLX i Deore w miejsce obecnego w wersji 2012 XT. Komponenty to Richey Comp, a koła - Easton EA70 XC. W nadchodzącym sezonie Kross wyraźnie skupił się na najwyższym modelu, podczas Earth 2.0 przeszedł zmiany w osprzęcie powodujące spadek jakości. Jego końcowa waga wyniesie 13,5kg.

 

 

 

 

 

Earth 1.0


Najniższym modelem będzie Earth 1.0, który został wyposażony w tłumik X-Fusion O2 R i widelec Rock Shox XC32 Solo Air 100mm. Osprzęt to mieszanka Shimano SLX i Alivio połączone z hamulcami Avid Elixir 3. Komponenty to aluminiowe produkty Krossa połączone z kołami opartymi na piastach Shimano M475 i obręczach WTB Speed Disc. Jego waga to 14,1kg przy cenie 5 999zł.

Specyfikacja techniczna

EARTH 3.0
Rama: Aluminium Super Lite, Revo Virtual Suspension, skok 100mm
Kolory: biało - czerwony połysk
Rozmiar: S, M, L
Widelec: Fox Factory 32 Float FIT CTD Remote (skok 100mm, blokada)
Tylny amortyzator: Fox Factory Float CTD BV Remote (blokada)
Ilość biegów: 30
Przerzutka przód: Shimano XT M781 Direct Mount
Przerzutka tył: Shimano XTR M981 Shadow
Hamulec przód: Shimano XT M785 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Hamulec tył: Shimano XT M785 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulca: Shimano XT M785
Manetki: Shimano XT M780-I, 10 biegów
Korby: Shimano XT M780 Hollowtech II 42/32/24T
Suport: Shimano Deore BB70
Łańcuch: Shimano HG94
Kaseta / Wolnobieg: Shimano XT M771-10 11-34T
Piasta przód: Shimano XT M785
Piasta tył: Shimano XT M785
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo 26""x2.1
Obręcze: Shimano XT M785
Kierownica: Ritchey Pro 2X (aluminiowy, lekki wznios 31,8mm)
Wspornik kierownicy: Ritchey Pro (aluminiowy, wznios, 31,8mm)
Wspornik siodła: Ritchey Pro (aluminiowy, 31,6mm)
Stery: VP A45AC2 Semi-Integrated
Siodło: Fi'zi:k Tundra 2
Chwyty: KROSS Foam
Pedały: Alloy VP-519A
Waga: 12,20 kg

EARTH 2.0
Rama: Aluminium Super Lite, Revo Virtual Suspension, skok 100mm
Kolory: Czarno - biały Mat
Rozmiar: S, M, L
Widelec: Fox Evolution 32 Float CTD O/C (skok 100mm)
Tylny amortyzator: Fox Evolution Float CTD
Ilość biegów: 30
Przerzutka przód: Shimano SLX M671D Direct Mount
Przerzutka tył: Shimano XT M781 Shadow
Hamulec przód: Shimano SLX M675 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Hamulec tył: Shimano SLX M675 (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulca: Shimano SLX M675
Manetki: Shimano SLX M670, 10 biegów
Korby: Shimano Deore M590 2-Piece 42/32/22T
Suport: Shimano Deore BB51
Łańcuch: Shimano HG54
Kaseta / Wolnobieg: Shimano Deore HG62-10 11-34T
Piasta przód: Easton EA70 XC
Piasta tył: Easton EA70 XC
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo 26""x2.1
Obręcze: Easton EA70 XC
Kierownica: Ritchey Comp 2X (aluminiowy,płaski, 720mm, 31,8mm)
Wspornik kierownicy: Ritchey Comp (aluminiowy, wznios 31,8mm)
Wspornik siodła: Ritchey Comp (aluminiowy, 31,6mm)
Stery: VP A45ACS2 Semi-Integrated
Siodło: Fi'zi;k Gobi XM
Chwyty: KROSS Foam
Pedały: Alloy VP-519A
Waga: 13,50 kg

EARTH 1.0
Rama: Aluminium Super Lite, Revo Virtual Suspension, skok 100mm
Kolory: Czarno - czerwony Mat
Rozmiar: S, M, L
Widelec: Rock Shox XC32 Solo Air 100mm Tapered (skok 100mm, blokada)
Tylny amortyzator: X-Fusion O2 R
Ilość biegów: 27
Przerzutka przód: Shimano SLX M661D Direct Mount
Przerzutka tył: Shimano SLX M662 Shadow
Hamulec przód: Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm)
Hamulec tył: Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulca: Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczne)
Manetki: Shimano Alivio SL-M430 9 biegów
Korby: Shimano Alivio M430 Octalink 44/32/22T
Suport: Shimano Alivio BB-ES25 Octalink
Łańcuch: Shimano HG53
Kaseta / Wolnobieg: Shimano Alivio HG50-9 11-34t
Piasta przód: Shimano M475 32H
Piasta tył: Shimano M475 32H
Opony: Schwalbe Racing Raplh Performance 26""x2.1
Obręcze: WTB Speed Disc i19 26"" 32H
Kierownica: KROSS Racing Components (aluminiowy, 660-680mm, 31,8mm)
Wspornik kierownicy: KROSS Racing Components (aluminiowy, wznios, 31,8mm)
Wspornik siodła: KROSS Racing Components (aluminiowy, 31,6mm)
Stery: VP A45ACS2 Semi-Integrated
Siodło: Selle Royal Seta Custom
Chwyty: KROSS
Pedały: VP-519A
Waga: 14,10 kg


Fot.: Kross
Dystrybutor: www.kross.pl