Cała sieć liczy sobie ponad 140 sklepów. O to jaki jest sposób na sukces i co nowego przygotowała dla swoich klientów sieć Dobre Sklepy Rowerowe zapytaliśmy Tomasza Radzkiego – prezesa firmy Velo, będącej koordynatorem i pomysłodawcą przedsięwzięcia.
Co obecnie kryje się pod nazwą Dobre Sklepy Rowerowe?
Mogłoby się wydawać, że Dobre Sklepy Rowerowe, to jedynie sieć stacjonarnych sklepów zlokalizowanych w różnych miastach naszego kraju. Oczywiście tak jest, ale znak Dobre Sklepy Rowerowe oznacza, że w tej placówce klienci znajdą bogaty wybór produktów dobranych do potrzeb lokalnego rynku, fachową obsługę i profesjonalny serwis. Każdy klient wybierać może spośród marek Author, AGang, Accent i Dartmoor, a także bogatej oferty produktów najbardziej znanych marek rowerowych na świecie. Dostępne są między innymi: profesjonalne narzędzia Park Tool, oleje i preparaty do pielęgnacji roweru Finish Line, włoskie: buty Sidi, siodełka San Marco i kaski MET, zapięcia Kryptonite, amortyzatory Manitou, hamulce Hayes, niemieckie akcesoria SKS czy japońskie opony Panaracer lub elektroniczny sprzęt marki Cateye, a także wiele innych.
Co, więc wyróżnia sieć Dobre Sklepy Rowerowe od innych sklepów?
Mimo że koncepcja jest rozwiązaniem przede wszystkim biznesowym to jednym z jej elementów jest wspieranie rozwoju kolarstwa w Polsce. Angażujemy się w działania na każdym poziomie, zaczynając od grup zawodowych, poprzez amatorskie, kończąc na kolarskich klubach młodzieżowych. Myślę, że bliską współpracą mamy objętych około setki zawodników. Nie zapominajmy też o naszej współpracy z organizatorami zarówno cykli ogólnopolskich jaki i imprez lokalnych.
Zaangażowanie w sport podnosi w naszej opinii wiarygodność co do jakości sprzedawanych produktów. Jest to również część naszej filozofii – również w biznesie zawsze staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów i klientów. Wkładamy wiele pracy w stworzenie i rozwój jeszcze bardziej wygodnych rozwiązań. Znane i sprawdzone od kilku sezonów narzędzia jak na przykład Dostępność i eZakup są ciągle ulepszane i rozszerzane.
Na wyścigach coraz więcej pojawia się koszulek z Waszym logo? Jak wyjaśnić ten fenomen?
Sporo tych koszulek należy do klientów sieci Dobre Sklepy Rowerowe. Myślę, że jest to dowód, że nasze działania wspierające rozwój kolarstwa są przez nich dostrzeżone i nasi klienci identyfikują się z nimi. Odbieram to jako sygnał poparcia i dowód, że wybraliśmy właściwą drogę.
Oczywiście są wśród nich też wspierani przez nas zawodnicy. Mając w ofercie ogromną ilość sprzętu i akcesoriów musimy być pewni produktów znajdujących się bezpośrednio w sprzedaży. 3 lata temu powołana została do życia drużyna Dobre Sklepy Rowerowe Author Test Team, która poza rywalizacją na najwyższym ogólnopolskim poziomie, wspiera nas także uwagami dotyczącymi testowanego sprzętu. Przekłada się to oczywiście na dostępny w naszej sieci asortyment i sprawia, że znajdują się w nim jedynie towary najwyższej jakości.
Równolegle obok drużyny funkcjonuje także ogólnodostępny fanklub, do którego zapisać się może każdy. Nie wymagamy osiągania żadnych wyników, a jedynie pasji do dwóch kółek, która może być realizowana pod naszymi skrzydłami.
Mowa tutaj głównie o wyścigach górskich? A co z innymi dyscyplinami?
Kolarstwo górskie, to jedynie kawałek tortu dyscyplin rowerowych. Na rowerach marki Author już drugi rok ściga się profesjonalna drużyna kolarzy szosowych BANK BGŻ. Zawodnicy mają także okazję sprawdzania najlepszego osprzętu szosowego zarówno w kraju, jak i za granicą. Nie jest nam również obcy los młodych i ambitnych zawodników, chcących w przyszłości zasilić najmocniejsze drużyny w profesjonalnym peletonie. Od tego roku zdecydowaliśmy się na wsparcie kolarzy z uczniowskiego klubu sportowego z Pszczyny.
Rosnąca popularność kolarstwa grawitacyjnego, a także wszelkich dyscyplin extremalnego MTB sprawia, że i na tych polach szukamy dialogu z naszymi użytkownikami. Zawodnicy drużyn Dartmoor i AGang mbike.pl Team są tutaj doskonałym przykładem takiej właśnie współpracy.
Jakie propozycje przygotowały Dobre Sklepy Rowerowe dla swoich klientów w tym sezonie?
W tej chwili chciałbym zaprosić nabywców rowerów Author, Agang i Accent do skorzystania z przedłużenia gwarancji o dodatkowe 3 lata. Szczególnie, że od tego sezonu uruchomiliśmy internetowy sposób rejestracji. Opcja przedłużenia gwarancji daje możliwość, przy pomocy kilku kliknięć, do poszerzenia gwarancji ramy roweru na 5 lat.
Dla tych klientów, którzy myślą o swoim sprzęcie również przed i po sezonie przygotowaliśmy promocję Dobry Serwis Rowerowy -50%.
Oczywiście nie zaniechaliśmy popularnych działań znanych już wcześniej. Dobre Raty Rowerowe oferują wyjątkowo atrakcyjne warunki zakupu nowego roweru poprzez wybrany system ratalny. Integralną częścią naszej koncepcji jest witryna DobreSklepyRowerowe.pl. Jest to zawsze aktualne źródło informacji o naszych działaniach i produktach. Tych z Państwa, którzy pragną być regularnie, raz w miesiącu, informowani o naszych działaniach i nowościach ze świata rowerów zapraszam do rejestracji na nasz newsletter.
Tyle mówi się o kryzysie natomiast sieć sklepów Dobre Sklepy Rowerowe w każdym roku powiększa się o nowe placówki. Jaka jest tajemnica takiego sukcesu?
Ocenę takiego rozwoju sieci w kategorii sukcesu pozostawiam Panu oraz naszym klientom. My staramy się przygotować najlepsze możliwe warunki handlowe dla naszych partnerów. Koncepcja sieci jest stale dopasowywana do panujących na rynku warunków. Obecnie w ramach projektu Dobre Sklepy Rowerowe proponujemy partnerom dwa modele współpracy zależnie od tego jak mocno chcą być z nami powiązani. Przykładem takiej głębszej integracji, którą określamy „Promo Shop” są nowootwarte sklepy w Krakowie i Poznaniu. Dla klientów tych sklepów oznacza to przede wszystkim pełną ofertę naszych produktów oraz wygląd sklepu zaprojektowany w 100% zgodnie z opracowanym przez nas systemem komunikacji wizualnej.
Mnie osobiście cieszy, że spora część naszych nowych i starszych partnerów to ludzie, którzy wywodzą się z kolarstwa, którzy właśnie z nami zdecydowali się prowadzić swój biznes łącząc go ze swoją pasją. To jest gwarancja wysokiej jakości obsługi klienta. W naszym kraju branża rowerowa ma jeszcze całkiem spory potencjał wzrostu, a my jesteśmy otwarci na nowych partnerów. Zainteresowanych odsyłam do zakładki Współpraca na naszej stronie www.velo.com.pl/wspolpraca
Dziękuję za rozmowę i poświęcony czas.
Ja również dziękuję …
Fot.: Velo