Zipp 2013

Oferta Zipp Speed Weaponry na rok 2013

Drukuj

Jeszcze szybszy dysk Super-9 i bardziej aerodynamiczne koła 202 Firecrest to największe nowości ze stajni Zippa. Obydwa wykonane w technologii Carbon Clincher. Czym będą się charakteryzować?

Dla lubiących szybkość
Zipp® Super-9 Carbon Clincher Disc to dysk przeznaczony do triathlonu oraz jazdy na czas. Producent twierdzi, że nowe pełne koło jest najszybszym stworzonych przez nich komponentem w tej branży. Dzięki technologii Carbon Clincher założenie nowej szytki ma trwać zaledwie 2 minuty. Z pewnością może to powiększyć liczbę fanów jazdy na szytkach, którzy do tej pory obawiali się przede wszystkim konieczności mozolnej pracy przy zakładaniu nowych oponek. Oprócz tego poprzez poprawę powierzchni i układu włókien węglowych zmniejszeniu uległy opory aerodynamiczne oraz podwyższyła się sztywność i wytrzymałość koła.
 


Z prototypu Super-9 Carbon Clincher Disc korzystał już m.in. Tony Martin (Omega Pharma – Quick-Step), który zdobył na nim mistrzostwo Niemiec w jeździe indywidualnej na czas oraz wywalczył srebro w tej samej dyscyplinie podczas igrzysk olimpijskich w Londynie. Warto dodać, że Martin używał nowego dysku w zestawieniu z przednim kołem 808 Firecrest Carbon Clincher.

Koło będzie oczywiscie kompatybilne z kasetami 11-rzędowymi. Oprócz wersji czarnej do wyboru będzie także biała opcja kolorystyczna. Super-9 Carbon Clincher Disc będzie dostępny w listopadzie, a jego cena wyniesie €2,200 (ok. 9240zł)

Kąsek dla szosowców
202 Firecrest Carbon Clincher to kombinacja dwóch rzeczy. Inżynierzy Zippa wpadli na pomysł, aby połączyć swoje sztandarowe, lekkie koło do jazdy po górach z poprawą jego właściwości aerodynamicznych. Podobnie jak w przypadku opisywanego wyżej poprzednika, również tutaj zastosowano technologię Carbon Clincher, dzięki której zawodnicy osiągną więcej korzyści z montażu szytek. Zdecydowano się także na modyfikację obręczy Firecrest, co zmniejszyło opor aerodynamiczne stawiane przez koła. Dzięki wszystkim nowościom Firecrest Carbon Clincher przy łącznej masie 1375g sprawują się nadal bardzo dobrze pod górę, a dodatkowo dużo lepiej kręcą się w terenie płaskim i podczas zjazdów. Według zapewnień producent koła jest najbardziej aerodynamiczne na rynku w sekcji kół o głębokości obręczy 32mm.

 

 


Podczas prac nad nowym modelem 202 skoncentrowano się na czymś innym niż tylko odejmowaniu gramów z różnych części koła i późniejszych testów w tunelu aerodynamicznym. Bardziej skoncentrowano się na dużej stabilności koła i dobrym prowadzeniu, zwłaszcza podczas zjazdów i jazdy na bocznym wietrze.

 


Koło także będzie kompatybilne z kasetami 11-rzędowymi. Do wyboru będzie także wersja biała, a zakupu będziemy mogli dokonać w październiku. Cena wyniesie €2,525 (ok. 10600zł).

Nowa sztyca i klocki
SLSpeed to najnowsza propozycja karbonowego wspornika siodła Zippa. Najciekawszą możliwością nowej sztycy jest możliwość ustawienia przesunięcia jarzma na 0mm. Dzięki temu możliwe jest szersze dopasowanie pozycji na rowerze oraz zwiększenie wydajności. Ze sztycy korzystali w tym sezonie m.in. zawodnicy Omega Pharma – Quick-Step oraz Team Saxo Bank – Tinkoff Bank. Sztyca będzie dostępna w październiku, a jej cena wyniesie €264 (ok. 1100zł).

 

 

 

 


Tangente Platinum Pro Evo Brake Pads to wkładki hamulcowe przeznaczone do użytku z obręczami karbonowymi. Klocki są zaprojektowane w celu poprawienia siły hamowania, przede wszystkim poprzez zwiększenie powierzchni nacisku na obręcz, a także zmienioną powierzchnię korkową poprawiającą hamowanie w warunkach deszczowych. Sprzedawane będę w wersji kompatybilnej z hamulcami SRAM, Shimano oraz Campagnolo, a ich cena wyniesie €36 (ok. 151zł).

Fot.: Zipp
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj