Selle Italia 2013

Nowe modele siodełek oraz akcesoriów Selle Italia na sezon 2013

Drukuj

Wydawałoby się, że produkcja siodełek rowerowych jest pomijana przez szybki rozwój technologiczny pozostałych komponentów rowerowych. Tymczasem włoski potentat zamierza dokonać rewolucji. W jaki sposób?

Inżynierowie Selle Italia długo pracowali nad opracowaniem ciekawego systemu, którego nazwa to "idMatch". W skrócie polega on na możliwości dobrania siodła do indywidualnych cech anatomicznych i użytkowych już w miejscu zakupu produktu, czyli bezpośrednio u przedstawiciela Selle Italia. Jak do tej pory na takie rozwiązania decydowali się niektórzy konkurencji z branży siodełkowej, ale żaden nie podszedł do sprawy w tak kompleksowy sposób.

Dobór odpowiedniego siodła przebiega w kilku fazach. Rowerowi informatycy z Selle Italia stworzyli oprogramowanie, dzięki któremu przy wyborze odpowiednich parametrów dobierane jest dla nas odpowiednie siodełko. Liczba zmiennych jest pokaźna. Program musi otrzymać od nas informacje dotyczące wieku, płci, wagi, wzrostu, liczby przejeżdżanych kilometrów w sezonie, uprawianej dyscypliny kolarskiej, średniego stopnia pochylenia kręgosłupa, rozmiaru rozchylenia kości miednicowych oraz obwodu ud (co ciekawe, większość z nas posiada uda o różnym obwodzie). Oprócz specjalistycznego oprogramowania studia bike fittingu oraz dealerzy otrzymają także specjalny zestaw urządzeń pomiarowych z zestawem kilku siodeł o różnorodnym przeznaczeniu.
 


Warto zwrócić uwagę na fakt, że Selle Italia kompleksowo podchodzi do problemu odpowiedniego doboru siodła do predyspozycji fizycznych użytkownika. Poprzez jednoczesną analizę wielu parametrów przeszkolony sprzedawca jest w stanie dopasować idealne siodełko do naszej budowy ciała.

Szczegółowe informacje na temat nowego systemu oraz jego prezentacja odbędą się już pod koniec sierpnia na targach rowerowych Eurobike w niemieckim Friedrischhaffen. Warto dodać, że system "idMatch" był testowany połowę sezonu 2012 w najlepszych włoskich i szwajcarskich sklepach, jak również przez światową czołówkę kolarstwa we wszystkich dyscyplinach.

Włoskie nowinki
Selle Italia zdecydowało się na wypuszczenie nowej linii popularnego modelu Flite. Do serii wchodzi nowy Flow, wyposażony w tytanowe jarzmo oraz zestaw Monolink zintegrowany ze sztycą podsiodłową. Użyte w połączonym wsporniku i siodle pręty zostały wykonany z karbonu. Zestaw Monolink możemy także nabyć w tzw. komplecie "Combo".

 

 

Flite FlowFlite Monolink


Zupełnie nowy model siodła na sezon 2013 to SLS, który występuje w wersji standardowej oraz w połączeniu Monolink. SLS jest bardziej ekonomiczną alternatywą dla modeli SLR oraz Flite podobnie jak one występuje również w serii Max.

 

 

 

 

Max SLS Flow


Modele nowej serii Q Bik to najbardziej popularny i stosunkowo niedrogi model siodła sportowego przeznaczonego do szerokiej gamy rowerów w sezonach 2012 i 2013. Występuje w wersji standardowej oraz z otworem w modelu Flow.

 

 

 

 

Q BikQ Bik

 

 

Dla miłośników jednoszynowego jarzma siodełka wyprodukowano tańszą alternatywę w postaci Monolink MX seatpost. Dodatkowo dostarczane są do niej adaptery umożliwiające montaż większej liczby dostępnych siodełek.

Monolink MX

Oprócz systemu dopasowującego oraz nowych wersji siodełek sportowych Selle Italia zdecydowało się także na odświeżenie swojej linii Sportourer. Przeznaczone do komfortowej, turystycznej i miejskiej jazdy siodełka zyskały nowy wygląd.

 

Sportourer Garda Man Gel FlowSportourer FLX Lady


Oprócz tego producent zapowiedział wprowadzenie na rynek lusterka rowerowego przeznaczonego do użytku w rowerach szosowych. Ma ono służyć do stworzenia poczucia bezpieczeństwa oraz komfortu dla przejeżdżających wiele kilometrów w różnych warunkach drogowych szosowców. Lusterko ma być przy tym lekkie i kompaktowe, przez co nie będzie się kojarzyć z tymi używanymi w rowerach miejskich. Selle Italia przeprowadziła nawet specjalistyczne badania na włoskim rynku rowerowym. Okazało się, że 42% kolarzy amatorów odczuwa zwiększony poziom niebezpieczeństwa i dyskomfortu, gdy z tyłu nadjeżdża samochód. Montaż lusterka ma przeciwdziałać temu zjawisku poprzez umożliwienie swobodnej kontroli sytuację drogowej na tyle jednośladu.

 

 

 


Fot.: Selle Italia
Dystrybutor: www.bdc-bike.pl