Diabeł tkwi w ramie…
29-calowiec będzie oparty na karbonowej ramie wykonanej przy użyciu włókien UD oraz specyficznych dla producenta technologiach konstrukcji NJW i RMT.
Dzięki ich użyciu możliwe stało się wytworzenie gładkich rur, które nie posiadają w żadnym miejscu naddatku lub ubytku materiału. Takie zmarszczki powodują powstawanie niepożądanych naprężeń, przez co sztywność konstrukcji jest przerwana, a jej wytrzymałość niższa. Dodatkowo dzięki nowoczesnym technologiom moldingowym możliwe stało się stworzenie ramy w pełni oddającej walory komputerowego prototypu.
Do konstrukcji ramy wykorzystano włókna High Modulus Carbon (40t/mm2). Technologia NJW pozwoliła na połączenie całości w postaci jednej rury, która nie ma obszarów łączenia, w przeciwieństwie do klasycznego procesu technologicznego. W konstrukcji Barracuda SLR zastosowano także taperowaną główkę sterową (1,5" na 1-1/8") oraz wewnętrzne prowadzenie linek przerzutkowych. Przy tym wszystkim rama w średnim rozmiarze waży niecałe 900g.
…a szczegóły w osprzęcie!
Barracuda zostanie wyposażony w osprzęt SRAM`a (X0 i X9) oraz komponenty Truvativa. Kokpit to popularne połączenie kierownicy Noir T40 z mostkiem Stylo T40. Hamulce to sprawdzony model z wysokiej półki - manetki Avid Elixir 9 Carbon ze 160-milimetrowymi tarczami Sram Assy Hsx. Wyścigowe koła zostały złożone na obręczach Alex Rims Evo Super Comp oraz piastach Kt Ql i oponach Maxxis Beaver 29. Siodełko to sprawdzone San Marco Aspide Racing.
Cały rower był już złożony w tym sezonie i testowany przez zawodników. W akcji podczas maratonów i wyścigów XC sprawdzali Barracudę kolarze z Mbike Faktory Team oraz Retro Mbike Team.
Podsumowanie
Cena roweru, według deklaracji producenta, ma nie przekraczać 9999zł. Twentyniner będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych i wg Mbike`a ma stanowić bardzo konkurencyjną ofertę w segmencie wyścigowych rowerów 29-calowych.
Polski producent po raz kolejny pokazuje, że w naszym kraju możliwe jest stworzenie wyścigowego roweru w oparciu o najnowsze technologie, a przy tym stosunkowo niewygórowanej cenie końcowej.
Specyfikacja techniczna
Rama: Mbike Barracuda Carbon 29"
Amortyzator: Rock Shox Sid Rl 100 Remote Lockout Mmx Integrated
Kierownica: Truviativ Noir T40
Mostek: Truvativ Stylo T40 18": 100mm 20": 110mm
Chwyty: Setlaz Slayer
Manetki: Sram X9 Sl 2x10 Speed Mmx Integrated
Hamulce: Avid Elixir 9 Carbon Mmx Integrated
Tarcze hamulcowe: Sram Assy Hsx 160 Mm
Linki/Pancerze: Jagwire
Piasta Przód: Kt Ql-Sa5f
Piasta Tył: Kt Ql-236r
Obręcze: Alex Rims Evo Super Comp
Szprychy: Cn Spokes Aero 424 2.0-0.9x2.2-2.0 Color
Nyple: Cn Cnc An12
Opony: Maxxis Beaver 29x2.20 Black 120 Foldable 520 Gram
Dętki: Maxxis Flyweight 29
Przerzutka Przednia: Sram X9 Hi Clamp 2x10 39-36t 34.9 Toppull
Przerzutka Tylna: Sram X0 Medium Cage Carbon
Mechanizm korbowy: Sram S2210 Carbon Pf30 10s 175 3926
Wkład supportu: Sram Pf 30
Kaseta: Sram Pg 1070 11-36
Łańcuch: Kmc X10 Silver 10 Speed
Sztyca: Truvativ Noir T40
Siodło: San Marco Aspide Racing
Fot.: Mbike
Dystrybutor: www.mbike-rowery.pl