W najbliższym sezonie firma wypuszcza na rynek koła szosowe i przełajowe przystosowane do hamulców tarczowych. To nie jedyne nowości w ofercie Stan`s No Tubes.ZTR Alpha 340 Disc to koła szosowe zbudowane na piastach 3.30 używanych do tej pory w modelach przeznaczonych do MTB. Zaplot 24/28 szprych to dwa krzyże z przodu i z tyłu. Koła w wersji OEM mają być zamontowane m.in. w rowerze Cannondale Super-X Disc. Ich cena wynosi $650 (ok. 2100zł). Zestaw Crest jest wciąż lżejszy, co prawdopodobnie jest lepszą alternatywą dla przełaju. Mimo to ich 21-milimetrowe obręcze nie są najlepsze do zastosowań szosowych. Firma dodaje jednak, że profil obręczy szosowych jest przemyślany pod kątem użytkowania opon Road Tubeless.
ZTR Alpha 400 wykorzystuje dodatkową, poprzeczną ściankę wewnątrz obręczy z nieco bardziej masywnym naddatkiem materiału bocznego. W sumie zestaw ten ma być o 26% mocniejszy i sztywniejszy niż poprzednik. Jest przede wszystkim skierowany do wyższych i nieco cięższych zawodników, którzy potrzebują wytrzymałych i mocnych kół. Waga obręczy wynosi 420g, a jej wymiary to 20,5mm (zewnętrzna szerokość) oraz 17mm (wewnętrzna szerokość). Cena obręczy wynosi $120 (ok. 380zł), a koszt całego zestawu kół to odpowiednio: $635 (ok. 2000zł) za Comp, $750 (ok. 2400zł) za Team i $1100 (ok. 3500zł) za Pro.
Dla miłośników jazdy przełajowej Stan`s No Tubes proponuje koła Iron Cross Disc. Ich budowa bazuje na dodatkowej ściance wewnętrznej obręczy zastosowanej w Alpine. Do tej pory podobne rozwiązanie nie było stosowane w rozmiarze 700c, ale V-kształtna budowa obręczy powoduje lepsze zachowywanie się kół w głębokim błocie. Wewnętrzna szerokość obręczy wynosi 20mm, dzięki czemu opony 30/33 powinny bez problemu się wpasować. Koła kręcą się na piastach 3.30, który przytwierdzone są do obręczy zestawem 24/28 szprych DT Super Comp zaplecionych na dwa krzyże. Cena kół wynosi $550 (ok. 1750zł).
W góry
ZTR Flow EX to koła MTB zbudowane na czteroletnich już obręczach Flow, które jednak zyskały na wymiarach (z 22,6mm do 25,5mm szerokości wewnętrznej) oraz z 27,9mm do 29,1mm szerokości zewnętrznej). Ścianki obręczy zyskały ponadto na grubości. Oprócz tego sama konstrukcja kanałów obręczy i krótsze ścianki powodują przyjmowanie bardziej naturalnego, okrągłego kształtu przez opony. Umożliwia to także ich pompowanie z mniejszym ciśnieniem, przez co poprawia się ich przyczepność. Waga obręczy wynosi 490g w rozmiarze 26". Cena wynosi odpowiednio: $90 za 26" i $93 za 29" (ok. 300zł). Model 650B będzie dostępny w sprzedaży w siepniu.
Komplet kół ZTR Rapid zbudowany jest na obręczach przeznaczonych wyłącznie do OEM. Jest to pierwsza obręcz z oczkowaniem i jednocześnie jedyna produkowana maszynowo (pozostałe konstruowane są ręcznie). Umożliwiają także montaż opon tubeless. ZTR Rapid zbudowane są na piastach 3.30, ale klienci OEM będą mieli możliwości zbudowania obręczy na dowolnym zestawie piast.
Fot.: Stan`s No Tubes