Oprócz całego zestawu kół będzie również istniała możliwość zakupu pojedynczych piast do zaplotu na proste szprychy (DT Swiss Competition Straight pull spokes). Do wyboru będzie zestaw 240s (zaplot 20/24) oraz 350 (zaplot 24/28) - obydwa w standardzie 100mm/130mm.
Dicut
Przeznaczone do ścigania modele z linii Dicut będa dostępne w wersji alu-karbon lub 100% alu. Wersja RRC 46 (Road Race Carbon 46mm) jest właśnie hybrydą wykonaną z włókien węglowych i aluminium z karbonowym wykończeniem UD. Wyposażone są w zestaw 20/24 podwójnie wzmacnianych, płaskich szprych. Waga kół bez zacisków RWS wynosi 1605g.
Model RR 21 wykonany jest natomiast z aluminiowej obręczy o szerokości 21mm. Podobnie jak poprzednik, wyposażony jest w 20/24 proste szprychy, a łączna waga jest nad wyraz lekka - 1460g bez zacisków RWS.
Obydwie wersje kół wyposażone są w piasty Dicut, które są zaprojektowane w celu zapobiegania rotacji prostych szprych. Odznaczają się także systemem Rachet, który podwyższa wytrzymałość i łatwość obsługi.
Spline
Na rynek Szwajcarzy wypuszczają koła z całkowicie nowej linii Spline. Nazwa nowej linii komponentów pochodzi z połączenia wyrazów "Straight Pull LINE". Jednocześnie podkreśla ona najbardziej istotną cechę kół - zastosowanie prostych szprych w zestawie ze specjalnie opracowanymi do tego celu piastami. Największymi korzyściami płynącymi z tego rozwiązania jest redukcja masy, zwiększenie sztywności zaplotu (poprzez bezpośrednie wpuszczenie szprychy w piastę, bez pośrednictwa zakrzywionej końcówki) oraz zmniejszenie nacisku w tym miejscu. Co ciekawe, każdy zestaw kół, w zależności od wybranego sposobu zaplotu, wykorzystuje inny schemat montażu szprych, tak aby wykorzystać największe zalety każdego z nich.
Koła powstały w miejscach dotychczas produkowanych RR 1600 TL oraz RR 1900 i stanowią zestaw dla średnio-zaawansowanych użytkowników. Wszystkie trzy, nowe modele mają możliwość konwersji do montażu szytek, przy użyciu specjalnego zestawu DT Swiss tubeless conversion kit. Oprócz tego przystosowane są do użytku napędu 11-biegowego Shimano, za wyjątkiem modelu R 28.
R 23 Spline to koła zbudowane na obręczy aluminiowej. Wyposażone są w zestaw 20/24 płaskich szprych w splocie radialnym (przód) oraz na dwa krzyże (tył). System Star Rachet zamontowany w piaście odpowiada za optymalizację pracy mechanizmu - polega na wzajemnym zazębianiu się dwóch dysków zębatych. Waga zestawu kół R 23 ma wynosić 1520g.
Model R 28 Spline to standardowy zestaw aluminiowy na obręczach 27-milimetrowych, bez spłaszczanych szprych i możliwości montazu 11-biegowego Dura-Ace. Zamiast systemu Star Rachet zastosowano standardowe sprzęgło zapadkowe. Waga wynosi 1890g.
Na uwagę zasługuje natomiast model R 38 Spline T, który zbudowany jest na 38-milimetrowej obręczy karbonowej z możliwością montażu szytek. Najbardziej wyścigowy z linii Spline model posiada aerodynamiczny profil i płaskie szprychy. Zastosowano również system Star Rachet. Łączna waga zestawu wynosi 1305.
Małe i duże
W czterech nowych zestawach kół MTB spotkamy dwie wersje wielkościowe: 26" i 29".
XR 1450 Spline to aluminiowy zestaw z wolnobiegiem Star Rachet i płaskimi, cieniowanymi szprychami w liczbie po 28 sztuk z tyłu i z przodu. W obydwu kołach zastosowano również identyczny zaplot - na trzy krzyże. Profil obręczy wynosi 24mm/18mm i są one przystosowane do opon Tubeless. Tarczówki zamontujemy w systemie Centerlock. Łączna waga zestawu wynosi 1430g w 26" i 1555g w 29".
X 1600 Spline to zestaw podobny do wersji 1450, ale zastosowano w nim nieco cięższe materiału budulcowe. Znajdziemy więc tutaj system Star Rachet, tarczówki na Centerlock oraz zestaw 28 szprych w każdym kole z zaplotem na trzy krzyże. Rozmiar obręczy to 24mm/18mm oraz Tubeless Ready. Waga kół to 1635 w 26" oraz 1770g w 29".
Najniższy model X 1900 Spline również został wyposażony w proste szprychy z mosiężnymi nyplami. Zastosowano sprzęgło dwu-zapadkowe oraz mocowanie tarcz hamulcowych na sześć śrub. Obręcze mają rozmiary 24mm/19mm, a ich waga wynosi 1875g w 26" i 2027g w 29".
W ofercie DT Swiss znajdziemy także koła o rozmiarze 650B. M 1700 Spline będą także dostępne w wersji 26-calowej i wyposażone są w system Star Rachet oraz 28 cieniowanych szprych z przodu i z tyłu. Tarczówki zamocujemy za pomocą sześciu śrub. Waga zestawu wynosi 1720g w 26" i 1785g w 650B.
Fot.: DT Swiss