Rower jest uzupełnieniem koncepcji miejskiego samochodu BMW i3. Pedelec wyposażony jest, podobnie jak swój czterokołowy kompan, w silnik elektryczny. W tym wypadku jest on umieszczony w tylnej piaście 42V, a jego moc wynosi 250W. Nie jest co prawda tak szybki jak ostatni produkt krajowego konkurenta (Audi na smartfona), ale w zastosowaniach miejskich sprawdza się idealnie. Maksymalna prędkość składaka BMW wynosi 25km/h. Zaletą takiego rozwiązania jest jednak brak konieczności rejestracji pojazdu i jest on traktowany jak zwykły, napędzany siłą mięśni jednoślad.
Rower ładowany jest w bagażniku samochodu poprzez specjalną ładowarkę. Podczas gdy my przemieszczamy się po mieście, składak cały czas jest podpięty, a silnik ładowany. Pełny proces przywracania energii trwa ok. 4h, a przeciętny zasięg Pedeleca to 25-40km.
Wykonana z karbonu i aluminium rama wyposażona jest w 16-calowe koła oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Dodatkowo do dyspozycji mamy trzy biegi w wewnętrznym systemie zmiany przełożeń w piaście.
Cena roweru nie jest jeszcze ustalona.
Specyfikacja techniczna
Długość: 1,480 mm
Baza kół: 1,080 mm
Rama: Aluminium, karbon (50:50)
Koła: 16"
Hamulce: hydrauliczne, tarczowe
Biegi: Trzy w piaście
Waga: 20kg
Motor: 42 V hub motor 250 W/20 Nm
Zasilanie: system Electronic, via torque (pedal torque > motor torque)
Bateria: 42 V lithium-manganese (LiMn)
Czas ładowania: 1.5/4.0 hours
Zasięg: 25 – 40 km
Fot.: BMW