Nowe Reynoldsy

Drukuj

Trzy zupełnie nowe komplety kół to najnowsza propozycja Reynoldsa. Modele do XC, AM oraz twentyninerów już wkrótce trafią na rynek. Co będzie ich cechą szczególną?

Amerykański producent szczególnie podkreśla zwiększoną trwałość nowych kół. Oprócz poprawienia odporności na uderzenia, nowe modele mają odznaczać się także znaczną sztywnością. Badania inżynieryjne nad powstaniem trzech nowych wersji trwały od ponad dwóch lat i były przeprowadzane przez inżynierów z Utah.

W konstrukcji zastosowano więc szereg nowych technologii mających na celu poprawę własności jezdnych oraz zwiększenie wytrzymałości. Dzięki Hybrid Modulus Laminate możliwa stała się identyfikacja newralgicznych miejsc na obręczach, dzięki czemu możliwe stało się ułożenie optymalnej liczby i proporcji warstw dla każdego z nich. Chodzi tutaj o pięć głównych punktów, dla których wyznaczono indywidualne punkty konstrukcyjne: ścianki boczne, ścianka z otworami, podparcie szprych oraz kanał i zaczep opony.

Oprócz wzmocnienia samych obręczy zdecydowano się także na renowację piast. Są one wykonane z aluminium 7075. Wykorzystany w ich budowie mechanizm zapadkowy został opracowany pod kątem większej wydajności - zawiera więcej niż dotychczas pracujących punktów zazębienia. Warto również podkreślić, że piasty posiadają szereg adapterów umożliwiających konwersję na dany typ montażu.
 

XC


Triada Reynoldsa
Sztandarowym modelem nowej kolekcji są koła do zastosowań All Moutain (AM), które zostały znacznie odchudzone. Łączna masa 1590g nie stanowi może rewolucji w tym segmencie, niemniej w połączeniu z wysoką sztywnością i wytrzymałością konstrukcji może zainteresować niejednego miłośnika dzikich wojaży po nieutartych szlakach. Wszystko to za cenę $1850 (ok. 5900zł).

 


Przeznaczony do ścigania model XC (1430g), to model oparty na wysokiej sztywności przy jednoczesnym obniżeniu wagi do rozsądnych rozmiarów. Producent dodatkowo chwali się znakomitą absorbcją wstrząsów i optymalnymi właściwościami jezdnymi, co z pewnością przypadnie do gustu ścigantom w cross country. Cena - podobnie jak AM, $1850.

 

 

29er


Ostatnim z nowych modeli kół jest wersja twentyninerowa. Ich łączna masa wynosi 1575g. Dużym skokiem do przodu jest nastawienie się na poprawę przenoszenia energii podczas podjazdów. Cała konstrukcja została opracowana pod kątem zwiększenia sztywności strukturalnej oraz dostosowana do geometrii rowerów 29-calowych. Efektem są znakomite koła, których istotną cechą jest sugerowana cena - $1990 (ok. 6400zł).

Specyfikacja techniczna

AM
Szprychy: 3x, 28 otworów, DT Revolution
Waga: 1590g
Piasty: 6 Bolt: Front: 15mm QR / 20mm Thru with included Axle Caps // Rear: 135mm 10mm / 142mm 12mm Thru with included Axle Caps

XC
Szprychy: 2x Rear/ 2x-Radial Front 24 hole, DT Revolution
Waga: 1430g
Piasty: 6 Bolt: Front: 9mm QR / 15mm Thru with included Axle Caps // Rear: 135mm QR / 135mm 10mm Thru with included Axle Caps

29er
Szprychy: 2x, DT Revolution
Waga: 1575g
Piasty: 6 Bolt: Front: 15mm QR / 20mm Thru with included Axle Caps // Rear: 135mm 10mm / 142mm 12mm


Fot.: Reynolds

 

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj