Oferta niemieckiego koncernu jest bardzo szeroka. Ghost oferuje zarówno najwyższej jakości szosówki oraz fulle i hardtaile, jak i rowery przeznaczone dla dzieci, kobiet, trekkingowe, elektryczne i miejskie.
Producent przykłada dużą uwagę do technologii produkowanych przez siebie ram oraz ich geometrycznego dopasowania do wymogów użytkowników. Inżynierowie Ghosta opracowali szereg autorskich rozwiązań technologicznych, które sprzyjają także wysokiej sztywności konstrukcji oraz niskiej masie produkowanych ram.
Producent stawia przede wszystkim na sukcesywne powiększanie swojej oferty w ramach istniejących już modeli. Klient ma do dyspozycji szereg różnorakich wersji opartych o tę samą ramę, tylko w różnym zestawieniu komponentów i grup osprzętu.
Hardtail
Rowery z serii HTX Actinum oparte są na ramach wykonanych z aluminium. Dzięki technologii SCL (Specific Chainstay Length) udało się w każdym dostępnym rozmiarze ramy dopasować długość i geometrię dolnych rur tylnego trójkąta. System ten od dawna jest wizytówką Ghosta i świadczy o jego dużej skrupulatności jeśli chodzi o dopasowanie ramy do antropometrii użytkowników. Wraz z proporcjonalnym wzrostem długości poszczególnych rur przedniego trójkąta w identyczny sposób powiększana jest również tylna część ramy. AFT (Active Flex Seat Stay) to z kolei koncepcja zwiększenia stopnia amortyzacji tylnego trójkąta poprzez specjalny układ i konstrukcję stopu w tym miejscu ramy. Dzięki tej technologii duża część wstrząsów tłumiona jest w tym miejscu i nie przechodzi dalej na ciało użytkownika, co ułatwia pracę mięśni oraz zmniejsza ich napięcie.
Modele z serii HTX Actinum dostępne są w wersji 26- oraz 29-calowej. W standardowym rozmiarze kół można wyróżnić dwa modele: 7200 oraz 7500. Wyższa wersja wyposażona jest w Shimano XT oraz amortyzator Rock Shox Reba RL 100mm i waży 10,7kg. Wśród twentyninerów znalazły się trzy modele: 7000, 9000 oraz 9500. Ostatni z nich to najwyższa wersja, która wyposażona jest w osprzęt i koła Shimano XT oraz widelec FOX Forx 32F 29 Air RL 100 mm. Jego waga wynosi 11,6kg.
HTX Lector to z kolei seria oparta na lekkiej, karbonowej ramie HTX HM. Korzysta ona z opisanych wyżej technologii SCL oraz AFT. Oprócz tego została oparta o koncepcję MIMS (Multiforming Integral Molding System), która zapewnia optymalne wykorzystanie technologii monocoque w konstruowaniu ramy oraz maksymalnego wykorzystania dostępnych środków i narzędzi do obniżenia kosztów produkcji i końcowej ceny detalicznej. Do wyboru mamy modele 5800, 7700 oraz 9000. Najwyższy z nich oparty jest o grupę osprzętu SRAM X0, hamulce Avid Elixir 7 oraz koła na piastach DT Swiss 350 i obręczach Alex XD Pro. Kompletna masa roweru wynosi 9,7kg.
W serii HTX Lector dostępne są również dwa modele w wersji high-endowej. Pro Team oparty jest o grupę SRAM XX w połączeniu z hamulcami Avid XX oraz widelcem Rock Shox SID Air XX Worldcup 100 mm. Na kołach Tune Prince-Princess kompletny rower waży zaledwie 8,1kg. Jego nieco tańszy brat, World Cup, złożony jest na osprzęcie Shimano XTR i kołach Tune King-Kong. W takim zestawieniu jego masa wynosi 8,8kg.
W segmencie rowerów bez amortyzacji tylnej dostępne są również modele z serii SE, 4Cross, oraz Dirt. Te pierwsze oferują sprzęt w przystępnych cenach, a rowery 4Cross i Dirt przeznaczonego są do specjalistycznego użytkowania.
Full suspension
W serii Marathon znalazły się rowery RT Lector oraz RT Actinum. Te pierwsze oparte zostały o karbonowo-aluminiową ramę RT HM wykorzystującą technologie MIMS (Multiforming Integral Molding System) oraz SCL (Specific Chainstay Length). W standardowych wersjach dostępne są modele 5700, 7700 oraz 9000. Ostatni z nich wyposażony jest w osprzęt SRAM X.0 oraz hamulce Avid Elixir 7. Za amortyzację odpowiadają w nim widelec Rock Shox SID RL 100 mm oraz tłumik Rock Shox Monarch RT 3 100 mm. Jego waga wynosi 10,5kg.
Dla zaawansowanych i nie uznających kompromisów (również cenowych), przeznaczone są modele Pro Team oraz World Cup. Podobnie jak w serii hardtailowej HTX Lector, również tutaj pierwszy z nich wyposażony jest w identyczne komponenty, a za amortyzację tylną odpowiada Rock Shox Monarch RT 3 100 mm. Masa Pro Team wynosi 9,1kg. Identyczny osprzęt jak w wersji sztywnej zastosowano w modelu HTX Lector WC, w którym za tłumienie odpowiada FOX Float RP23 Kashima 100 mm. Masa całości wynosi 10,2kg.
RT Actinum to rama oparta o amortyzację czterozawiasową. Konstrukcja ramy została przygotowana przy współpracy z laboratorium badawczym BMW. Newralgiczne miejsca, takie jak łączenie główki ramy z dolną rurą jak i rur górnej i podsiodłowej wzmocnione zostały dodatkowym kawałkiem aluminium. W serii dostępne są modele 5700, 5900 oraz 7500. Ostatni z nich zbudowany jest na grupie Shimano XT, a za amortyzację odpowiada Rock Shox Reba RL oraz FOX Float RP23 o skokach 100mm.
W serii all-mountain tour Ghost wyodrębnił maszyny AMR Lector, AMR oraz ASX. Modele tej ostatniej oparte są o ramę ASX DB ze stopu aluminium 7500, wykorzystującą technologię SCL. Taperowana główka sterowa i owalne części newralgicznych miejsc ramy zapewniają podwyższenie sztywności. W tej serii dostępne są modele 4900, 5100 i 5500. Ostatni z nich to przyzwoita kombinacja grup Shimano Deore oraz XT wraz z widelcem FOX Forx 32F Air RL 120 mm oraz tłumikiem X-Fusion E1 RL Air 120 mm.
AMR Lector to rowery oparte na lekkiej, karbonowej ramie z tylną osią QR 15mm. Dzięki technologii NBS (Needle Bearing System) zmniejszone zostało tłumienie powrotne amortyzatora tylnego, co bezpośrednio prowadzi do zwiększenia efektywności pedałowania. Wspomaga ją również system Anti-Squat, dzięki któremu uginanie się zawieszenia pod wpływem obrotu korb jest zmniejszone do minimum. W serii dostępne są modele 7700, 9000 oraz 9500. Środkowy z nich oparty jest o grupę Shimano XT oraz hamulce Avid Elixir 7. Za amortyzację odpowiadają produkty FOX`a - widelec FOX Forx 32F Air 120mm oraz tłumik FOX Float RP23 120mm. W tej wersji rower waży 11,2kg.
AMR to ramy zbudowane z aluminium w oparciu o technologię SCL oraz Anti-Squat. Rury poddawane są hydroformowaniu w celu poprawienia współczynnika sztywności do wagi. Wśród modeli 5700, 5900 i 7500 najwyższy (ostatni) oparty jest o grupę Shimano XT oraz amortyzatory FOX`a w tym samym wydaniu co w AMR Lector 9000 opisanym akapit wyżej. Rower w takim zestawieniu waży 12,4kg.
Oprócz wymienionych powyżej, do oferty fulli producent włączył także modele serii 170`er (Cagua i Cagua Lector), a także rowery przeznaczone do freeride`u (Northshore) oraz downhillu (Downhill) i all-mountain trail (AMR Plus i AMR Plus Lector).
Szosa
W tym segmencie Ghost wprowadził 11 modeli w 3 seriach: Race Lector, Race oraz Speedline.
Topowa z nich, Race Lector, zbudowana jest na ramach Race UHM Carbon, a konstrukcji towarzyszą opisane wyżej technologie MIMS, AFT oraz SCL. Taperowana główka sterowa podwyższa sztywność całości. Wśród modeli opartych na tej ramie dostępne są Red, Comp oraz Pro. Pierwszy z nich jest topową wersją szosy niemieckiego producenta. Jak wskazuje nazwa, oparty jest na pełnej grupie SRAM Red. Koła roweru to zestaw Easton EC 90 SL wraz z oponami Schwalbe Ultremo. Na podanym zestawieniu rower waży zaledwie 6,4kg.
Serie Race oraz Speedline przeznaczone są dla nieco mniej wymagających użytkowników i oferuję modele ze średniej półki cenowej oraz w dobrej jakości wykonania.
Fot.: Ghost
Dystrybutor: www.secesja.pl