Najważniejszą cechą nowych kół Lightweight`a jest ich waga oraz profil obręczy. Przy jej wysokości wynoszącej 81mm masa kół wynosi zaledwie 1355g. Zestawy innych producentów z podobnym profilem obręczy najczęściej oscylują powyżej 1500g.
Na pierwszy rzut oka obręcze charakteryzują się estetyczną klasyką - przyczyniają do tego długie, płaskie boki oraz okrągłe zakończenia mocowań na szprychy. Jak zwykle, diabeł tkwi jednak w szczegółach. Specjalnie dobrany zaplot włókien oraz materiał, z którego zostały wykonane, został opracowany pod kątem jak najlepszych właściwości aerodynamicznych. Niemieccy inżynierowie spędzili dużo czasu na testach w tunelu aerodynamicznym, które pozwoliły na opracowanie kół do walki z wiatrem. Pełnymi garściami korzystali przy tym z rozwiązań stosowanych w aeronautyce oraz w branży motoryzacyjnej. Dzięki szerokim pracom badawczym oraz testom terenowym, Lightweight chwali się posiadaniem "sztywnych, lekkich i prawdopodobnie najbardziej aerodynamicznych kół szosowych na świecie".
Fernweg wyposażone są w 16 szprych z przodu oraz 20 z tyłu. Zostały one wykonane z włókna węglowego, co nie tylko podnosi sztywność konstrukcji, ale również zapobiega dostawaniu się wody do wnętrza obręczy. Możliwe jest zamówienie bębenka na kasetę Shimano/SRAM lub Campagnolo. Koła zostały opracowane głównie pod kątem triathlonu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby stosować je także podczas wyścigów szosowych czy też jazdy na czas.