AGang 2012

Drukuj

Europejska marka z roku na rok coraz bardziej przybiera na znaczeniu. Rowery AGanga cieszą się sporym powodzeniem także i u nas. Jak w praktyce wygląda przesłanie firmy: "Bike in art"?

Agang to stosunkowo młoda marka, która pierwszą kolekcję zaprezentowała zaledwie 3 lata temu. Od tego czasu sukcesywnie powiększa swoją ofertą, kierując ją do stosunkowo dużej grupy odbiorców. Rowery cechują się dobrą relacją jakości do ceny, co pozwala korzystać z jej produktów również użytkownikom z nieco mniej zasobnym portfelem. Mimo to konstruktorzy przywiązują dużą wagę do desingu i samego wykonania modeli, o czym świadczą nowatorskie technologie i rozwiązania wykorzystywane w rowerach. Nad wszystkim czuwa product manager marki - Jaromir Spesny, znany wszystkim bardziej jako popularny „Spaceman”, który w kwestii jazdy grawitacyjnej może poszczycić się naprawdę sporym doświadczeniem.

Wkrótce klienci z Polski będą mogli korzystać z powstającej w naszym języku strony internetowej marki oraz brać czynny udział profilu Facebook. AGang zadbał także o promocję i możliwość sprawdzenia swoich rowerów w terenie. W tym roku zostało bowiem otwarte centrum MTB "Singletrek" znajdujące się w okolicy Góry Smrek niedaleko Świeradowa Zdroju. Zlokalizowany na pograniczu Polski i Czech ośrodek umożliwia wypożyczenie i testowanie większości rowerów z kolekcji AGang, a także posiada zaplecze gastronomiczne oraz sklep i serwis rowerowy. Samo miejsce oferuje 60 km ścieżek i tras rowerowych o różnym stopniu trudności. Dość powiedzieć, że jako jedyne w Europie zyskało prestiżowe wyróżnienie certyfikatem „IMBA Ride Center” (International Mountain Bicycling Association”).

Oprócz przedstawionych poniżej reprezentantów full suspension, XC czy rowerów miejskich, AGang posiada w swojej ofercie również sprzęt przeznaczony do jazdy typu freestyle oraz rowery dziecięce.


Cult 3.0
 


Enduro
Cult 3.0 jest jednym z najwyższych rowerów tej grupy, dedykowanym do ostrzejszej jazdy po górach. Amortyzowana tłumikiem FOX Float RP2BV rama wykonana jest z podwójnie cieniowanego aluminium 6061. System tylnego zawieszenia to innowacyjne rozwiązanie inżynierów AGang`a o nazwie Drive Link Pivot.

 


Oparty jest on o zasadę działania mechanizmu czterozawiasowego. Charakteryzuje się on umieszczeniem punktu obrotu (L) pomiędzy głównym punktem obrotu (P) i osią tylnego koła (D). Najważniejszą różnicą pomiędzy innymi systemami a systemem DLP jest umieszczenie punktu obrotu (L) powyżej osi tylnego koła. Takie rozwiązanie pozwala na przesunięcie głównego punktu obrotu bliżej mufy suportu pomiędzy największą i średnią zębatką. Wynikiem tego zabiegu jest optymalna pozycja „wirtualnego punktu obrotu”, który wpływa na zachowanie całego systemu. DLP dzięki zoptymalizowanej pozycji „wirtualnego punktu obrotu” ma doskonale zgraną charakterystykę ugięcia zawieszenia.

 

 

Trinity 2.0


Za amortyzację przednią roweru Cult 3.0 odpowiada widelec FOX 32 Float 150 Fit RLC (150 mm) z osią 15 mm i rurą sterową typu tapered. Osprzęt to pełna, 20 biegowa grupa SRAM X9 łącznie z dwurzędową korbą SRAM X9 GXP 39/26. Za hamowanie odpowiedzialny jest niezwykle lekki zestaw hydraulicznych hamulców TRP Dash wyposażony w tarcze 7”/6”. Koła zbudowane zostały na obręczach AGang Sphere oraz piastach AGang Disc (oś 15mm - przednia, oś 10mm - tylna) i wyposażone w opony firmy Geax. Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest zastosowanie regulowanej sztycy Kind Shock i950R obsługiwanej przy pomocy manetki montowanej na kierownicy. Kokpit stanowią części sygnowane logiem Syncros. Rower w rozmiarze M waży 14,6 kg, a jego cena wynosi 9999 zł.

Siostrzaną wersją roweru Cult 2.0 jest model Trinity 2.0 dedykowany specjalnie dla lubiących ostrzejsza jazdę kobiet. Charakteryzujący się ponadprzeciętnym desingem rower wyposażony został w amortyzator FOX Float 140 Fit RL (140 mm), kompletny napęd SRAM X7 i komponenty sygnowane logiem Agang. Rower w rozmiarze M waży 14,4 kg, a jego cena wynosi 8249 zł.

 

 

 

 


Gangsta 10.0


Cross Country
Gangsta 10.0 to model ze średniej półki cenowej oferujący dobrą jakość za przystępną cenę. Rama typu hardtail wykonana została z potrójnie cieniowanego aluminium 6061. Za amortyzację odpowiada widelec Rock Shox Recon Gold TK Solo Air (100/120 mm) z manetką blokady skoku umieszczoną na kierownicy.

 


SRAM X9 to wysoka klasa osprzętu gwarantująca niezawodność i niską masę. Komponenty z tej grupy zostały użyte w przypadku przedniej i tylnej przerzutki oraz manetek. Z hamowanie odpowiadają lekkie hydrauliczne hamulce Tektro Orion wyposażone klamki wykonane z carbonu. Koła zbudowane zostały na komponentach AGang (piasty Disc, obręcze Sphere) i uzbrojone w opony Geax Saguaro w wersji białej. Kierownica i mostek to sprawdzone połączenie Truvativ Stylo T20. Rower w rozmiarze 19" waży 12,2 kg, a jego cena wynosi 6699 zł.

 

 

 

 


Nikita 8.0


Nikta 8.0 to rower XC dedykowany specjalnie dla kobiet. Geometria ramy dostosowana została do wymogów anatomii płci pięknej, a sama konstrukcja i materiał, podobnie jak w przypadku innych modeli z tej kategorii, to potrójnie cieniowane aluminium 6061.

Powietrzny amortyzator przedni RST F1RST 30 Air (100 mm) posiada możliwość ręcznej blokady skoku. Przerzutki i manetki to precyzyjny i lekki osprzęt SRAM X7. Hamulce hydrauliczne Avid Elixir 3 to optymalne rozwiązanie jak na rower w tej kategorii cenowej. Podobnie jak u męskiego poprzednika koła zostały zbudowane na komponentach producenta - piasty Disc i obręcze Sphere, a także opony Geax Saguaro. Rower w rozmiarze 16" waży 12,5 kg, a jego cena wynosi 4339 zł.

 

 

 


Gangsta 7.29


Gangsta 7.29 to doskonałe rozwiązanie, dla wszystkich fanów dużych kół o mniej zasobnym portfelu. Potrójnie cieniowana rama, o odpowiednio dobranej geometrii i przedni amortyzator RST First 29 Air (80 mm) stanowią doskonałe połączenie dla roweru z tej półki cenowej.

Rower wyposażony został w 10 biegowy napęd SRAM X-7 i 2 rzędową korbę SRAM S1000. Hamulce hydrauliczne to podstawowy zestaw firmy Tektro – model Draco. Pozostałe komponenty, podobnie jak w większości rowerów Agang sygnowane są logiem producenta. Rower w rozmiarze 19” waży 13,2 kg, a jego cena wynosi 3699 zł.

 

 

 


Sincity 3.0


Do miasta
Sincity 3.0 to najwyższy model z segmentu rowerów miejskich. Jego rama wykonana została z potrójnie cieniowanego aluminium 6069. Widelec sprężynowy RST Single Shock (30 mm) to lekkie i estetyczne rozwiązanie zapewniające wystarczająca amortyzację do roweru tej kategorii.

Sincity 3.0 zaopatrzony został w planetarną korbę FSA Metropolis , która w połączeniu z tylną przerzutką Shimano Deore i manetką SRAM Attack Twist daje sprawdzony i efektywny zestaw. Co ciekawe, za hamowanie odpowiadają hydrauliczne Tektro Volans, rozwiązanie raczej rzadko spotykane w rowerach miejskich. Kierownica, mostek i sztyca to stylowo wykonane części FSA Metropolis. Resztę komponentów stanowią elementy sygnowane znaczkiem Agang. Rower w rozmiarze 20" waży 13,2 kg, a jego cena wynosi 4339 zł.

Dystrybutor: www.velo.com.pl