Nowy LX oraz elektroniczny Alfine

Drukuj

W segmencie turystycznym Shimano oferuje wiele nowych produktów na 2012 rok. Nowa grupa Deore LX oraz elektroniczna Alfine Di2 mogą wyznaczać standardy rozwiązań dla konkurencji. Co dokładnie je charakteryzuje?

Deore LX
Nowa grupa Shimano to połączenie kilku stylów jazdy w jednym osprzęcie. Deore LX to komponenty przeznaczone dla miłośników trekkingu, jazdy miejskiej oraz codziennego użytkowania. Japoński producent zdecydował się na wypuszczenie grupy w wersji 10-rzędowej, co poprawia komfort użytkowania, nawet wśród kolarskich amatorów. Priorytetem producenta było stworzenie lekkich, kompaktowych i bezpiecznych komponentów do powszechnego użytku. Deore LX dostępny będzie w wersji srebrnej oraz czarnej.


FC-T671_44TFC-T671-S-48RD-T670-SGSRD-T670-SGS


Wyposażone w środek suportu Hollowtech II 3-rzędowe korby dostępne są w dwóch kombinacjach rozstawów: 48-36-26T oraz 44-32-24T. Obydwa kompatybilne są z osłoną łańcucha, co umożliwia komfortowe użytkowanie nawet dla rowerzystów jeżdżących na co dzień w odzieży cywilnej. Przerzutka tylna została zaprojektowana w konstrukcji umożliwiającej szybkie odprowadzanie wody i błota oraz łatwy system regulacji. Wózek został zaprojektowany w celu uzyskania jak największego przybliżenia do kasety, co skutkuje precyzyjną i szybką zmianą biegów. Kombinacje rozstawów kasety to 11-32 lub 11-34T. Zalecanym łańcuchem jest model w konstrukcji HG-X, dedykowany do napędów 10-rzędowych.

 


SL-T670-L_silverFD-T671-3-L


Manetki grupy Deore LX to Rapidfire Plus. Zostały one zaprojektowane w sposób ergonomiczny, a zmiana biegów niemal nie wymaga użycia siły. Zostały również wyposażone w wyświetlacz ukazujący aktualnie dobrane przełożenie. Tarczowe hamulce hydrauliczne zostały poprawione dzięki zamontowaniu udoskonalonego zacisku poprawiającego kontrolę oraz umożliwiającego łatwiejszy montaż. Specjalny system smarowania uniemożliwia gromadzenie się płynu w jednym miejscu i poprawia pracę hamulców.

 

 


BR-T675-SDH-T675


Piasty zostały zaprojektowane w dwóch wersjach, zarówno do systemu hamulców typu V-brake, jak i tarczowych. Obydwie piasty posiadają efektywny system przekazywania energii oraz wysokiej jakości łożyskowanie typu Cup&Cone. Zapewnia ona większą sztywność oraz redukcję naprężeń, co przyczynia się do wzrostu żywotności oraz ułatwia serwisowanie. Aluminiowy korpus dodatkowo obniża wagę całości. Grupa będzie dostępna w sprzedaży od sierpnia bieżącego roku.

 

 




Alfine Di2
W sezonie 2012 Shimano wprowadza na rynek połączenie dwóch technologii - elektrycznej grupy Alfine wraz z systemem Di2. Cały zestaw stanowi najwyższą grupę osprzętu w segmencie rowerów miejskich. Technologia Digital Integrated Intelligence zapewnia szeroką liczbę przełożeń w systemie wewnętrznej zmiany biegów w piaście. Elektroniczny system podwyższa w konsekwencji komfort jazdy - pojedyncze kliknięcie powoduje natychmiastową zmianę biegu. Podobna technologia stosowana jest w grupach szosowych Dura-Ace oraz Ultegra.

Oprócz tego Alfine posiada informację o aktualnie używanym biegu, a także statusie żywotności baterii. Manetka zmiany biegów wykonana jest minimalistycznie i zabiera niewiele miejsca na kokpicie. Podczas upadku takie wymiary oraz sposób ustawienia zapobiegają uszkodzeniu. Oprócz tego kabelek elektryczny nie rozciąga się, co jest kolejnym sposobem na zwiększenie żywotności w porównaniu do wersji mechanicznej. Oprócz tego jest on wodoodporny.

 

 


Shimano SG-S705Shimano SL-S503


Wraz z unowocześnieniami grupy Alfine, dostępna jest także nowa manetka dual control. Umożliwia ona jednoczesne użytkowanie systemu Di2 oraz hamulców, a także montaż na kierownicach szosowych. Dzięki temu możliwe jest stworzenie roweru szosowego z systemem wewnętrznej zmiany biegów. Grupa będzie dostępna w sprzedaży od września bieżącego roku.

Dystrybutor: www.shimano-polska.com