Sora
Unowocześniona grupa osprzętu jest przeznaczona zarówno do użytkowania w rowerach szosowych jak i trekkingowych. Dostępna w dwóch wersjach grupa umożliwia montaż na kierownicach szosowych oraz płaskich. 9-rzędowa grupa osprzętu dostępna jest w różnych wersjach przełożeń, oferując także specjalną kasetę o rozstawie 11/12-30 zębów. Dla zestawów przełajowych oraz do prostych kierownic Shimano oferuje korby kompaktowe 46-34T. W opcji szosowej tarcze (wykonane w systemie SG-X) mają odpowiednio 52-39T. Dwuczęściowa korba ze zintegrowanym suportem BB to jeden z głównych motorów napędowych zmian w popularnej grupie Sora.
Dźwignie hamulcowe do kierownic płaskich kompatybilne są z większością systemów. Specjalny konwerter umożliwia zmianę obsługi począwszy od hamulców typu V-brake, poprzez mechaniczne hamulce tarczowe do MTB i szosy, aż po klasyczne hamulce szosowe oraz canti.. Manetki zmiany biegów to popularne Rapidfire Plus z wyświetlaniem aktualnie używanego biegu. Grupa będzie dostępna w sprzedaży od maja/czerwca bieżącego roku.
Szosowe hamulce tarczowe
W nadchodzącym sezonie Shimano zdecydowało się również wypuścić na rynek poprawioną wersję mechanicznych hamulców tarczowych przeznaczonych do rowerów szosowych. Dla uzyskania optymalnej wydajności zdecydowano się na zwiększenie siły hamowania aż o 30% w porównaniu do poprzedniego modelu. Obniżono również profil hamulców, co jednocześnie redukuje wagę tarcz oraz samych zacisków. Masa hamulców wynosi 181g.
Poprawioną wersję hamulców zdecydowano się również wprowadzić do rowerów przełajowych. Model BR-CX75 gwarantuje wysoką jakość użytkowania we wszystkich warunkach pogodowych i terenowych. Ich waga wynosi 156g.
Dystrybutor: www.shimano-polska.com