Nowy SLX, nowe koła od Shimano

Drukuj

W sezonie rowerowym 2012 producent z kraju kwitnącej wiśni wprowadza dużo nowości w segmencie MTB. Na rynek wchodzą koła do XC oraz kompletnie nowe komponenty grupy SLX.

Nowa grupa - SLX
SLR - to odświeżona grupa przeznaczona dla wymagających użytkowników MTB, którzy szukają dobrego sprzętu w przystępnej cenie. Shimano opisuje nową grupę jako połączenie innowacyjności oraz wysokiej jakości najwyższych grup XTR oraz Deore XT.

Do wyboru mamy dwie opcje napędu: 2- (38x24T) lub 3-tarczowy (42x32x24T). Dzięki temu mamy możliwość dopasowania osprzętu do indywidualnych preferencji. Zębatka 24T umożliwia zwiększenie wydajności w porównaniu z wersją 22-zębową, a dodatkowo w dalszym ciągu zapewnia miękkie przełożenie do wspinaczki w połączeniu z tylną zębatką 36T.


Shimano FC-M675-24TShimano FC-M670Shimano FC-M675-24T


Przerzutka tylna to sprzęt umożliwiający wykorzystanie najnowszych technologii japońskiego producenta. System Shimano Shadow RD przeznaczony jest dla użytkowników preferujących agresywny styl jazdy. Charakteryzuje się niskim profilem oraz wysokim naprężeniem podczas pracy, co uniemożliwia uszkodzenie widelca tylnego podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych. Dodatkowym plusem jest płynna praca całości oraz jej niewielka głośność. Technologia Shimano Shadow RD+ w przerzutce tylnej umożliwiła montaż specjalnie opracowanego pokrętła, dzięki któremu możemy uzyskać jej większe naprężenie podczas pracy. Zapobiega to "podskakiwaniu" przerzutki w górę i w dół podczas ostrego XC.

 

 

Shimano FD-M676Shimano RD-M675-SGS
 

W nowej grupie SLX zdecydowano się również zwrócić uwagę na ergonomię użytkowania sprzętu. Dźwignie manetki zostały skrócone dla zwiększenia komfortu, a dodatkowo zamontowano także wyświetlacz aktualnego przełożenia. Precyzyjna zmiana biegów możliwa jest dzięki manetkom Rapidfire Plus, które przystosowane są do obsługi obydwu wersji napędu (2- i 3-tarczowej), po krótkiej konwersji możliwej do wykonania ręcznie. Oprócz wersji standardowej możemy również nabyć manetki w systemie Ispec dla uzyskania większej ilości miejsca na kierownicy.

 

 

 


Shimano BR-M675Shimano SL-M670-IL


Nowe hydrauliczne hamulce tarczowe SLX Servo-wave zapewniają wzrost jakości hamowania, zwiększenie precyzji oraz poprawione odprowadzanie ciepła. 22-milimetrowy ceramiczny zacisk połączony jest z lekką dźwignią hamulcową, zapewniającą większą siłę hamowania niż dotychczasowe modele. Tarcze hamulcowe (w wersji 160, 180 i 203mm) zbudowane są z 3-warstwowej struktury aluminiowej połączonej ze stalą nierdzewną. Taki zestaw umożliwia redukcję temperatury podczas hamowania o 100 stopni Celsjusza. Zamontowanie klocków w technologii Ice Tech może zredukować tę wartość o kolejne 50 stopni. Efektem jest bardzo wysoka siła hamowania oraz wydłużona żywotność tarcz i klocków.

Grupa SLX posiada również specjalnie dla niej stworzone piasty, zaopatrzone w osie 12 i 15mm. Podwójny system zapadek poprawia trakcję oraz wydłuża żywotność systemu. Grupa będzie dostępna w sprzedaży od maja/czerwca bieżącego roku.

 

 




Shimano kołem się toczy
Oprócz wielu nowinek wprowadzanych w grupach osprzętu, japoński producent zdecydował się również na wypuszczenie na rynek nowych kół. WH-MT66 oraz WH-MT68 przystosowane są do montażu opon tubeless oraz posiadają poszerzany profil wewnętrzny obręczy 19C. Będą dostępne w nowej wersji kolorystycznej, a także w opcji malowania na biało.

WH-MT66 to zestaw przeznaczony do użytku XC, dostosowany do użytkowników all-roundowych. Koła gwarantują wysoki komfort podczas zjazdów. System tubeless został opracowany przez Shimano i jest to autorski system producenta. Koła wypuszczane są w wersji 26- i 29-calowej. Zestaw twentyniner`owy posiada 24 płaskie, proste szprychy z przodu i 28 z tyłu. Taki układ ma gwarantować lepszą sztywność oraz poprawiać balans kół. Przednie koło waży 945g, a tylne 1080g. Wersja 26-calowa z przodu i z tyłu posiada 24 płaskie, proste szprychy. Przód waży 840g, a tył 985g.

 

 


WH-MT66-F15-29WH-MT68-F15WH-MT68-R12


WH-MT68 to zestaw do bardziej agresywnych zastosowań. Koło wyposażone jest w oś 15mm i waży 910g. Tylne koło to oś 12mm i waga 1050g. Obręcze są poszerzane (21C) i dostępne również w wersji białej.

Dystrybutor: www.shimano-polska.com