Po raz pierwszy niemiecki producent pracował nad hydraulicznym systemem hamowania do MTB już w 1987 roku. Dzisiaj zaprezentowano hydrauliczne hamulce szczękowe przeznaczone do jazdy na czas. Stworzony produkt jest jednym z najlżejszych (495g para) i najbardziej aerodynamicznych. Niskie opory powietrza zostały osiągnięte dzięki współpracy z liderem w branży rowerów czasowych - kanadyjskim Cervelo. Testy w tunelach aerodynamicznych wpłynęły na stworzenie wyjątkowego kształtu korpusu. Wewnątrz mechanizmu zdecydowano się umieścić linki hydrauliczne, co dodatkowo wpłynęło na zmniejszenie oporów powietrza.
Hamulce odznaczają się bardzo wysoką siłą hamowania oraz dobrą modulacją pracy szczęk. W jeździe na czas ta ostatnia cecha ma szczególne znaczenie - optymalny dobór siły hamowania pozwala na zaoszczędzenie cennych sekund, które decydują o końcowym wyniku zawodnika. Oprócz tego dźwignie są bardzo wrażliwe na dotyk, przez co już niewielka użyta siła powoduje mocne hamowanie. Klamki są ergonomiczne w użytkowaniu, również dla zawodników o mniejszych dłoniach (przede wszystkim kobiet). Współpraca dźwigni i szczęk jest bardzo wydajna. "Podczas zjazdów oraz przed zakrętami zawodnik może hamować później, co umożliwia duża siła szczęk RT8 TT. Dzięki temu zyskuje kolejne metry przejechane z wysoką prędkością, a w konsekwencji lepszy czas na mecie przy takim samym wysiłku. Sekundy mają znaczenie!" - mówi szef marketingu Magury Gotz Braun.
Inżynierzy z niemieckiego Bad Urach pracowali blisko półtora roku nad stworzeniem RT8 TT. Podczas prac najważniejsze było osiągnięcie wysokiej siły hamowania, dobrej modulacji, niskiej wagi oraz aerodynamicznych kształtów. Wydaje się, że wszystkie z nich zostały osiągnięte. Największą przewagą hamulców hydraulicznych nad wersją mechaniczną są mniejsze straty energii powstałe wskutek tarcia klocków o obręcz. Zapewnia to perfekcyjna modulacja siły docisku szczęk. Również w ich budowie nie pozostawiono miejsca na kompromisy - zostały wykonane z najwyższej jakości aluminium. Wzmocniony korpus jest czynnikiem zwiększającym sztywność, co w połączeniu daje produkt najwyższej jakości.
Podczas budowy hamulców RT8 TT pomyślano również o stronie praktycznej. Specjalny system "quick release" umożliwia błyskawiczne zdjęcie koła. Ułatwiono również wymianę okładzin hamulcowych, co było możliwe dzięki zastosowaniu technologii hydraulicznej. RT8 TT smarowane są olejem mineralnym Magura Royal Blood. W przeciwieństwie do smarów typu DOT, olej niemieckiego producenta nie musi być często zmieniany.
Hamulce będą seryjnie montowane w rowerze czasowym Cervelo P5. RT8 TT zyskały już aprobatę UCI, dzięki czemu ich stosowanie w wyścigach z kalendarza Międzynarodowej Unii Kolarskiej jest w pełni dozwolone. Magura jest ponadto sponsorem ekipy Pro-Tour Garmin-Barracuda, co oznacza, że jej zawodnicy będą używali hamulców podczas tegorocznego sezonu kolarskiego, również podczas Tour de France.
Cena kompletnych hamulców RT8 TT to 629 Euro. Hamulce będą dostępne w sprzedaży od 1 czerwca. Kolejnymi produktami z serii mają być szosowe hamulce hydrauliczne RT8 oraz tańsze odpowiedniki obydwu wersji - RT6.
Dystrybutor: www.bdc-bike.com