Kaski przeznaczone są do użytku szosowego i zostały wypuszczone w trzech wersjach: Plasma SLR, Plasma i Syncro. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej najbardziej ekonomicznej z nich - Syncro.
Innowacje i komfort
Przedsiębiorstwo znad Loary przez blisko trzy lata przymierzało się do uruchomienia swojej linii kasków rowerowych. W badaniach antropometrycznych, służących do ustalenia optymalnej budowy skorupy, brało udział blisko 25 tysięcy ochotników. Zakrojone na tak szeroką skalę testy pozwoliły, według zapewnień producenta, na opracowanie jednego z najlepiej dopasowanych anatomicznie kasków na rynku. Konstrukcja została zaprojektowana tak, aby w maksymalny sposób zredukować punkty nacisku w newralgicznych miejscach styku z głową. Opaski przytwierdzające kask zostały wykonane z antybakteryjnych oraz odprowadzających wilgoć materiałów, co sprzyja komfortowi jazdy.
Jego podwyższeniu sprzyja również użycie specjalnej, jednoczęściowej wyściółki. Zbudowana została ona z podwójnego, antybakteryjnego materiału, który dodatkowo redukuje i tak niewielki dyskomfort występujący po wielu godzinach nieustannego użytkowania kasku. Warto zwrócić uwagę na fakt, że dodatkowe wzmocnienia występują po bokach kasku, gdzie nacisk jest największy, podczas gdy górna część skorupy jest wyścielona nieco mniej gęstym materiałem w celu zmniejszenia nacisku.
System regulacji i wentylacji
Dopasowanie kasku odbywa się dzięki systemowi regulacji Ergo Hold, który jest łatwy w użytkowaniu i charakteryzuje się wysoką ergonomią. Stopień regulacji z tyłu wynosi 6cm i odbywa się przy pomocy jednej dłoni - odpowiada za to pojedyncze pokrętło. Proces dopasowywania uprzęży do brody odbywa się za pomocą standardowej klamry.
System wentylacji w kaskach Mavica został także dopracowany. Widać, że ten czynnik był jednym z najbardziej priorytetowych w nowej linii produktów Mavica. Model Syncro jest najniższy i posiada mniejsze otwory wentylacyjne oraz płytsze kanały umożliwiające przepływ powietrza. Mimo to kask w dalszym ciągu charakteryzuje przemyślany układ otworów górnej części skorupy, pomimo pomniejszenia części z nich. Obszerna budowa tylnej skorupy Syncro dodatkowo zwiększa komfort poprzez zwiększenie przepływu powietrza wewnątrz kasku.
Bezpieczeństwo
Syncro jest również odpowiednio opracowany pod kątem bezpieczeństwa. Technologia in-molding, która stanowi obecnie standard w budowie skorup chroniących naszą głowę, również tutaj znalazła zastosowanie. Oprócz tego sprzęt wyposażony jest w elementy odblaskowe, które dodatkowo podnoszą poziom bezpieczeństwa i zwiększają naszą widoczność w trakcie jazdy. Syncro został również wyposażony w zdejmowalny daszek. W przeciwieństwie do wyższych modeli, ta wersja kasku nie posiada jednak dodatkowych wewnętrznych wzmocnień skorupy. Atutem jest jednak silne rozbudowana tylna część, która zapobiega silnym uszkodzeniom potylicznej części czaszki w trakcie upadku.
Model Syncro ma masę 311g (w rozmiarze M). Jest on jednocześnie najlżejszy ze wszystkich trzech modeli (chociaż pozostałe są tylko 2 i 3g cięższe w tym samym rozmiarze). Kask ten dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych: biało-czarnej, czerwono-czarnej oraz ciemnosrebrnej. Cena w Polsce będzie wynosiła 499 zł.
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl