Choć do wyjazdów na zimowe zgrupowania pozostało jeszcze trochę czasu, już teraz warto zadbać o swój sprzęt, który chcielibyśmy bezpiecznie przewieźć samolotem na miejsce zgrupowania. Nadchodząca zima to czas wyjazdów na zgrupowania, a z tym wiąże się konieczność transportu rowerów. Można oczywiście wypożyczyć rower na miejscu, ale niewiele osób się na to decyduje. Większość z nas wybiera transport własnych rowerów samolotem. Jeszcze niedawno posiadanie torby czy walizki rowerowej było przywilejem nielicznych, teraz jednak bezpieczny transport rowerów stał się bardziej przystępny.
Włoski Sci’con to jeden z liderów w produkcji toreb rowerowych, służących do transportu lotniczego czy kolejowego. Inżynierowie Sci’cona, korzystając z trzydziestoletniego doświadczenia na rynku i doświadczenia czołowych kolarzy w peletonie, stworzyli użytkowe produkty znakomitej jakości, których używały i używają czołowe ekipy peletonu – Cervelo TestTeam, Discovery Channel, Milram czy teraz Liquigas-Cannondale, Astana, Saxo Bank Sungard i Leopard Trek, a także światowej klasy kolarze – Lance Armstrong, Danilo Di Luca, Erik Zabel czy Alexandre Vinokourov, czołowi triathloniści, a nawet Fernando Alonso, kierowca Formuły 1, prywatnie miłośnik kolarstwa.
Niezniszczalny
Topowy model Sci’con, AeroTech Evolution nie jest zwykłą torba – to walizka rowerowa zbudowana z wytrzymałego i twardego materiału ABS, który charakteryzuje się dużą sztywnością i odpornością na zadrapania, ale przede wszystkim dużą udarnością – czyli odpornością na uderzenia punktowe. Użycie takiego materiału sprawia, że ewentualne uszkodzenia roweru podczas transportu poprzez uderzenia ograniczone są do minimum. Odbywa się to trochę kosztem dużej wagi - AeroTech Evolution to dodatkowe 11,5 kilogramów.
Rozmiar walizki pozwala na transport niemalże każdego roweru – szosowego, MTB czy triathlonowego - aż do rozmiaru ramy 62 cm, a także coraz bardziej popularnych rowerów ze zintegrowaną sztycą. Praktyczne paski zapewnią odpowiednie trzymanie ramy wewnątrz walizki, tak by nie przemieszczała się podczas transportu, a wewnętrzne zaciski trzymają koła na jednym miejscu. Wnętrze walizki wyściełane jest dodatkowo miękką gąbką.
Oprócz wytrzymałego materiału producent zadbał też o odpowiednie zamknięcia – walizka zamykana jest na cztery klamry, w tym dwie szyfrowane, wygodne i ergonomiczne uchwyty do przenoszenia, a także wytrzymałe gumowe kółka, wymienialne w razie potrzeby. Jest też miejsce na tabliczkę z danymi osobowymi.
Za 100% bezpieczeństwo naszego roweru przyjdzie nam jednak słono zapłacić – AeroTech Evolution kosztuje 3660 złotych. W zestawie dostaniemy też nylonową torebkę na części – pedały, sztyce, zaciski czy buty.
Spokojna głowa
Ważący 9 kilogramów Atlas Compact to tańszy kolega wyżej wymienionego. Sztywny, wykonany z poliestru Thermopolymer™ o dużej gęstości, nieprzemakalnego, zapewnia optymalne bezpieczeństwo w trakcie transportu.
Gruba pianka, której dwie warstwy wyściełają ścianki torby, zapewnia odpowiednią ochronę przed uderzeniami, na które torba lotnicza jest narażona w trakcie przeładunku. W przypadku transportu roweru samochodem, piankę można wyjąć, a torba zajmować będzie mniej miejsca. Torba wyposażona jest w wytrzymałe i nieprzemakalne zamki, zewnętrzne paski trzymające rower, a koła pakowane są do dwóch osobnych komór po bokach torby, także zabezpieczonych odpowiednią pianką, dodatkowo wzmocnioną w miejscach piast.
Atlas Compact przystosowany jest do przewozu każdego typu rowerów – MTB, szosowych i triathlonowych – we wszystkich rozmiarach i, podobnie jak poprzednik, także ze zintegrowaną sztycę oraz fulli.
Jeśli chodzi zaś o ergonomie, do której Sci’con także przywiązuje sporą wagę, torbę wyposażono w wygodne uchwyty, wysuwane kółka do wygodnego przewożenia torby, a odpowiednie wyprofilowanie torby sprawia, że jest ona bardzo stabilna. Jej koszt to 2200 PLN.
Na szosę
Aero Comfort to idealna torba do przewożenia rowerów szosowych, której używa sam Alberto Contador. Oferuje komfort użytkowania i wagę jak miękkie torby, z połączeniem bezpieczeństwa i stabilności sztywnych walizek. Wewnętrzny stelaż Antishock Bike Frame chroni najbardziej newralgiczne części rowerów.
Specjalny kształt torby Aero Comfort umożliwia przewożenie rowerów szosowych bez demontowania czy rozkręcania kierownicy i z tego względu lubiana i stosowana jest przez wiele ekip zawodowych ze względu na łatwość przechowywania rowerów w torbach, a dalej w ciężarówkach.
Torba dla szosowców wykonana jest z nylonu, który łatwo wyczyścić, i grubej pianki wewnątrz, którą – w okolicach kierownicy – można wyjąć. Standardowo, jak poprzednie modele, wyposażono ją w paski podtrzymujące rower wewnątrz, wewnętrzne kieszenie na narzędzia i części, a także osobne komory na koła. Wygodne uchwyty, mocne koła, które można wymienić w razie konieczności wymienić, i tabliczka na imię to standardowe wyposażenie toreb i walizek Sci’cona. Za ten model zapłacimy 2200 PLN.
Podstawowa ochrona
MTB Plus, jak sama nazwa wskazuje, to torba przeznaczona do przewożenia rowerów górskich. To podstawowy model, przeznaczony do transportu kolejowego i samochodowego. Chroni głównie przed zadrapaniami i lekkimi obiciami w trakcie przewożenia, z kolei, samochód nie zostanie ubrudzony błotem i smarem. Jest lekka, waży 2,5 kilograma, i wyściełana pianką ochronną od wewnątrz. Kosztuje 1040 PLN.
Dystrybutor: www.rowmix.pl
Fot.: Scicon