Author 2012

Drukuj

W kolejny sezon czeski producent wchodzi z wieloma pomysłami oraz nowymi odsłonami swych sztandarowych pozycji. Author kładzie główny nacisk na nowoczesne technologie obróbki oraz komfort użytkowania rowerowego sprzętu.

Czeska technologia
Największy nacisk położono na rozwój technologii konstruowania ram karbonowych. Współpraca z tajwańską firmą Carbotec oraz japońską Torayca były dobrym posunięciem naszego południowego sąsiada. W produkcji swoich szkieletów używa dwóch rodzajów włókien: konstrukcyjnego (preprag) oraz wykończeniowego (uni directional random).

Dzięki stosowaniu autorskiej technologii producent chwali się niską wagą oraz możliwością ukształtowania ramy w sposób odpowiadający obciążeniom. Wszystkie ramy przechodzą również odpowiednie testy wytrzymałościowe na modelu 3D. Oprócz tego przechodzą już na żywo testy sztywności główki oraz wytrzymałości mufy suportowej.


A-Ray 5.0.Era 3.0.


FSX
W kolejnym sezonie Author kontynuuje serię FSX. Ramy A-RAY oraz ERA charakteryzują się obniżonym trójkątem głównym z opadającą rurą górną oraz zwartym trójkątem tylnym. Wszystko to służy zwiększeniu sztywności ramy.Zawieszenie opiera się na czterech punktach obrotu. Oprócz tego zastosowano mocniejsze połączenia przy rurze sterowej oraz powiększono dolne łożyska sterów - wszystko to wpływa na zwiększenie wytrzymałości.
A-RAY, model przeznaczony głównie do XC, wyróżnia się niską wagą - zaledwie 1890g. Skok amortyzacji to 100mm, a elementy zawieszenia zostały dodatkowo zredukowane w celu obniżenia masy. Podobny cel miało zastosowania standardu IS przy mocowaniu hamulca. W sezonie 2012 grupa A-RAY będzie poszerzona o dwie wersje aluminiowe.

 

ERA jest skonstruowana z materiałów bardziej wytrzymałych. Powiększone przekroje rur powodują dodatkowo nieco wyższą masę niż A-RAY, tj. 2190g. Skok wynosi w tym modelu 130mm, a mocowanie amortyzatora znajduje się nad mufą suportu. Sztywność jest zwiększone dzięki rozszerzającej się rurze górnej tylnego trójkąta. Mocowanie hamulców w standardziej Post Mount 7" dodatkowo sprzyja podniesieniu sztywności.

 


MagnumSector


XC
Kolejny rok Czesi przywitają z pięcioma nowymi modelami hardtail w swej kolekcji Cross Country. Sztandarowy model do XC - Magnum przeszedł kilka modyfikacji. Dzięki obniżeniu wagi ramy oraz zastosowaniu nowej wersji osprzętu SRAM XX obniżeniu masę całości do 8,3kg. Zastosowana w nim rama jest również podstawą konstrukcji w modelach Sector, Introvert, Master, Revolt i Modus. W jej budowie wykorzystywane są proste widełki łańcuchowe. Sztywność ramy została zwiększona dzięki poszerzeniu główki sterowej do 1,5 cala. Sector, z kolei zbudowany na tej samej ramie monolitycznej i wyposażony w osprzęt SH XT, waży 10,4kg, co stawia go w średniej klasy sprzętu przeznaczonego do ścigania w XC. Pozostałe cztery modele pochodzą z niższej półki i przeznaczone są dla początkujących miłośników Cross Counry. Są to Spirit, Mystic, Spectra i Profile.

29 cali nie omija Czech
Cztery modele rowerów na dużych kołach to propozycja Authora na sezon 2012. Wśród nich znajdują się Revolt 29, Instinct 29, Tracton 29 i Dexter 29. Najwyższy model, Revolt 29, to również kilka modyfikacji w stosunku do minionego sezonu. Monolityczna rama to podstawa sztywnej konstrukcji - aluminium wykorzystano wyłącznie w hakach mocujących koła, wkładzie suportu i miskach sterów. Podobnie jak w innych najwyższych modelach, również tutaj zastosowano technologię podwójnie owalizowanego profilu dolnej rury przedniego trójkąta (Biaxially Twisted Frame tubes) oraz wygięcie górnych rurek tylnego trójkąta w kształt litery „S”. Całość waży 12,2kg.

 

 


Revolt 29CA 77


Szosa
W swojej ofercie Author po raz kolejny proponuje wysokiej jakości rowery do jazdy po asfalcie. Jest ich siedem, ale najwyższy model CA 88 wyraźnie wychodzi przed szereg. Zbudowany jest on na karbonowej ramie monolitycznej (podobnie jak CA55/66/66Di2 oraz 77), w której podwyższono sztywność boczną. Dodatkowo zwiększono komfort jazdy dzięki użyciu technologii Carbon Flex Stay Design. Ma ono tłumić drgania dzięki specjalnie zaprojektowanemu fragmentowi widełek tylnych. W jej budowie zastosowano również włókna UD (Uni Directional) rezygnując jednocześnie z technologii 3K. Z tej ramy korzysta również nasza zawodowa grupa szosowa Team BGŻ.

Dystrybutor: www.velo.com.pl