Focus 2012 - Raven przewodzi stawce

Drukuj

Niemiecka marka zaprezentowała swojego pierwszego twentyninera. Nowy Raven Pro pokazuje zaangażowanie firmy w temat wielkich kół, a dopracowanie jego ramy sprawia, że może stanowić marzenie każdego bikera planującego ambitne ściganie.

Na deser zaś nasi sąsiedzi z zachodu dołączyli rower all mountain o obiecującej nazwie Thunder i skoku wynoszącym 140 mm.

Raven Pro
Tu każdy detal mówi o zaangażowaniu konstruktora w jego tworzenie, dopracowaniu do ostatniego detalu. Wygląd maszyny jest wyjątkowy, każdy detal ma sens. Cecha charakterystyczna, to widełki podsiodłowe tylnego trójkąta, spłaszczone niczym liść, sprawiające, że nie da się tego roweru pomylić z żadnym innym. Przy okazji oczywiście mają tłumić drobne drgania. Ostrość prowadzenia ma gwarantować niewielka baza kół, a osiągnięto ją za pomocą sprytnego triku - zgiętej rury podsiodłowej. Dopracowanie roweru ogranicza się zresztą nie tylko do detali technicznych, również kolorystycznie wszystko jest na swoim miejscu - cały sprzęt jest czarny, ale wzbogacony o czerwone szczegóły. Czerwone paski na oponach i maźnięcie na ramie tej samej barwy są niczym zapalający karbon płomień. Nawet korba FSA pasuje!



W rowerze zawarto wszystkie tak modne dziś detale - środek suportu zgodny ze standardem Press-Fit 30, zamocowanie tylnego hamulca zgodne ze standardem Post Mount, zintegrowane prowadzenie pancerzy, jak i opcję montażu sztycy typu vario. Ma też stożkową główkę sterową, z łożyskami o różnej średnicy. Rower będzie oferowany w trzech wielkościach ramy i trzech wariantach wyposażenia. Najwyższa wersja 1.0 wyposażona jest w widelec Fox 32 FIT 100, koła Crank Brothers Cobalt 3 i opony Continental Race King, napęd Shimano XTR i dodatki FSA oraz Fizika. Raven 2.0 to Shimano XT, z hamulcami Avid Elixir 7 i RockShoxem Reba RL i kołami Fulcrum Red, zaś Raven 3.0 ma na pokładzie mieszankę Shimano SLX/XT, Foxa 32 Float i dodatki z logo Concept.

 



Thunder
Wspomniany sprzęt z pełną amortyzacją to nowa propozycja, jaka znajdzie się w kolekcji, a 140 mm skoku jest tu obsługiwane przez system zawieszenia Knuckle Box, czyli wariację na temat jednozawiasowca, z lekko progresywną charakterystyką. Wspomniane nietypowe ugięcie pozwala sytuować go w górnych stanach all mountain, na granicy enduro, tym bardziej, że zarówno z tyłu, jak i z przodu znajdziemy osie sztywne - 15 i 12 mm. Rower wykonany jest z hydroformowanych, aluminiowych rur, z cech charakterystycznych warto wymienić stożkową główkę sterową, jak i prowadzenie linek w zamkniętych pancerzach na całej długości. Na górze kolekcji znajduje się Thunder 1.0, z pełną grupą Shimano XTR, widelce Fox 32 Talas RL i kołami Fulcruma. Poniżej są wersje 2.0 i 3.0.

Info: www.focus-bikes.com

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj