Nowa Orbea Occam zaoferuje 123mm skoku tylnego zawieszenia opartego o system Advanced Dynamics, natomiast widelec będzie miał 120 lub 140 mm skoku. Zastosowano przy tym agresywną geometrię z krótkim tylnym widelcem oraz stromym kątem rury podsiodłowej.
Dzięki temu zabiegowi rower ma zgrabnie podjeżdżać, a duży skok zapewni znakomite prowadzenie na stromych zjazdach. Orbea twierdzi, że system Advanced Dynamics oferuje złoty środek pomiędzy sztywnością i tłumieniem drgań, a koła przez cały czas trzymają kontakt z podłożem.
Z ciekawostek technologicznych wymienić należy oś tylną, która kompatybilna będzie ze standardowymi 9mm, jak i z osią X12 jednocześnie. Za amortyzację odpowiadać będzie tłumik Foxa - Float RP23 lub RP2, który stuningowany został tak, by swoją charakterystyką pasować do ramy.
Nowy Occam dostępny będzie w dwóch wersjach - z ramą aluminiową (Orbea Hydro) lub karbonową (Orbea Monocoque Silver), a każda z wersji dostępna w czterech konfiguracjach sprzętowych – z Shimano XTR, Sram XX, bądź Shimano XT i niższymi grupami (Alivio, LX).
Waga lżejszej, karbonowej odmiany, serii S, to 2,2 kg z tłumikiem, aluminiowa wersja - oznaczona literą H, ważyć będzie 2,6 kg, a każda z nich będzie miała dożywotnią gwarancję.
Cena nowego Occam'a wahać się będzie od 6999 zł za najtańszą aluminiową wersję H50, do 23999 zł za wersję karbonową S10 z osprzętem Shimano XTR, hamulcami Formula R1 i kołami Mavic Crossmax SLR TL.
Info: www.orbea.com
Dystrybutor: https://www.pol-sport.com