Nowe komponenty od Toma Ritcheya

Drukuj

Komponenty Ritchey'a zawsze były wysoko oceniane wśród zaawansowanych zawodników, jak i amatorów. Amerykański producent, tuż przed targami Eurobike, zdecydował się pokazać najważniejsze produkty z przyszłorocznej kolekcji.

Mostek C260
Aluminiowy C260 to całkowicie na nowo przemyślana konstrukcja mostka. Tom Ritchey zapragnął stworzyć produkt, który będzie lepszy pod względem wytrzymałości od poprzednika - WCS 4-Axis. Aby osiągnąć ten cel C260 posiadać będzie trzy śruby w miejscu mocowania do rury sterowej, a miejsce przy zacisku kierownicy będzie pokrywać ją w ponad 180 stopniach. Oznacza to, że aby wyjąć kierownicę trzeba będzie odkręcić śruby i przesunąć ją do jej węższego miejsca, by przeszła bez trudu. Wydaje się być to pewną niedogodnością, ale zdaniem producenta jest ona rekompensowana z nawiązką - nowy mostek pomimo niewielkiej masy (100g dla niewiadomego rozmiaru), ma być 3 do 4 razy "mocniejszy" od starego. Zasługa w tym nie tylko nowego projektu, ale także nowego stopu aluminium - Alcoa. Zwiększyła się także sztywność mostka w porównaniu do WCS'a 4-Axis, podobno aż o 30%.
 


C260 występować będzie w kilku wersjach kolorystycznych - białej, czarnej lakierowanej, czarnej matowej oraz czerwonej. W ofercie pojawi się także "karbonowa" wersja, która posiadać będzie dodatkowo wzmacniającą warstwę włókien węglowych nad aluminiowym szkieletem. Odmiana ta waży 16g więcej, ale wyróżnia się także większą o dodatkowe 14% sztywnością.

Mostek kompatybilny będzie z rurami sterowymi o średnicy 1 i 1/8", wersja 1 1/4" nie pojawi się w normalnej sprzedaży, a trafi jedynie do producentów rowerów. Mocowanie kierownicy przeznaczone będzie oczywiście do średnicy 31.8 mm. Mostek kosztować będzie od niecałych 110$ za czarną, matową wersję, aż do blisko 160$ za wersję karbonową.

MonoCurve
MonoCurve jest propozycją dla osób, które lubią dużą sztywność kokpitu, a to właśnie z tego słyną zintegrowane z mostkiem kierownice. Konstrukcja Ritchey'a występować będzie w długościach 90-130 mm i trzech szerokościach od 40 o 42cm. W rozmiarze 110/42 ma ważyć 380g. Prowadzenie pancerzy, zarówno hamulcowych jak i przerzutkowych, umieszczone zostało wewnątrz. Cena wysoka - w przeliczeniu blisko 2000zł.




WCS Carbon Vantage II
Nowe karbonowe koła do 29erów oparte będą o te same obręcze co w karbonowych kołach bliźniaczego Syncrosa. Inne będą jednak piasty, gdzie w przypadku Ritchey'a będzie to jedynie wersja pod 9mm oś. Zdaniem producenta wynika to ze specyfiki tych marek - produkt Ritchey'a przeznaczony będzie do XC, ten od Syncrosa także do bardziej obciążających sprzęt odmian rowerów górskich.

 

 


Karbonowe obręcze kompatybilne będą z systemem Tubeless. Do piast połączone zostały za pomocą 28 szprych DT Swiss. Waga zestawu to 1540g. Cena to 1200 Euro.

Info: www.ritcheylogic.com