Opony z serii PRO4 powstawać będą w czterech wersjach - Endurance, Service Course, Comp Service Course oraz Comp Limited Service Course. Pierwsza z nich - Endurance, zastąpi w ofercie oponę Krylion, która zniknie z oferty Michelina. Jej zadaniem będzie więc oferowanie dłuższej żywotności oraz ochrony przed przebiciami, kosztem masy oraz oporów toczenia - zasługa w tym mocniejszej wkładki antyprzebiciowej oraz twardszej gumy na środku opony. W stosunku do Kryliona, nowy model będzie trochę lżejszy, a do tego ma być bardziej przyczepny w zakrętach, dzięki wykonanym z bardziej miękkiej mieszanki bokom opony.
Najbardziej wszechstronny ma być model Service Course, którego masa będzie identyczna jak poprzednika i wyniesie 200g. Producent zmienił jednak skład mieszanki, która teraz ma charakteryzować się większą żywotnością niż u poprzednika (kilometraż na komplecie opon może, zdaniem producenta, powiększyć się o 30-50%), dodatkowo zmieniony profil opony, który podobno powstał dzięki doświadczeniu z wyścigów motocyklowych, pozwoli na zwiększenie przyczepności o 13%.
Opony Comp Service Course oraz Comp Limited Service Course to propozycje przeznaczone raczej na specjalne okazje - do rowerów "czasowych" lub na wyścigi. Modele te poświęcają niezawodność i żywotność, by zaoferować mniejsze opory toczenia oraz masę. W odróżnieniu do modelu Service Course, dwie najlżejsze propozycje otrzymają nie tylko nową mieszankę gumy w stosunku do serii PRO3 - zmieni się także cała obudowa opony, która teraz powstawać będzie w oplocie 150 tpi. Dodatkowo zagości nowy profil opony. Waga tych modeli to 180 i 165g odpowiednio dla Comp Service Course i Comp Limited Service Course.
W sprzedaży Micheliny z serii PRO4 mają pojawić się na początku przyszłego roku.
Info: www.michelin.com
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl