Tym razem inżynierowie, którzy zdążyli już powiększyć niemal każdą część konstrukcji roweru poszli o krok dalej i zajęli się mostkiem oraz kierownicą. Zrobili to, można by rzec, po raz kolejny. W końcu najpopularniejszy obecnie standard - 31.8 mm, też kiedyś urósł do tego rozmiaru ze skromnych 25.4 mm. Włosi z firmy Deda Elementi poszli jednak o krok dalej i zaproponowali solidne 35 mm w swoich nowych, szosowych komponentach - kierownicy M35 oraz mostku Trentacinque.
Nowa kierownica wykonana została z włókien węglowych, a jej masa to 221g, co biorąc pod uwagę jej niezwykle duży przekrój jest dobrym wynikiem. M35 dostępna będzie w trzech szerokościach - 42, 44 oraz 46 cm. Deda obiecuje, że 35mm średnicy nie tylko znacząco zwiększy sztywność, ale zmniejszy przy tym wibracje, a w efekcie wpłynie na zmęczenie dłoni kolarza - kierownica jest nawet zaprojektowana tak, by nie kłaść owijki w górnym chwycie - namalowany jest znak informujący, gdzie należy zacząć ją owijać. Producent zadbał także o wewnętrzne prowadzenie pancerzy.
Mostek Trentacinque wykonany został z kutego w technologii 3D aluminium 2014 i dostępny będzie w długościach 90, 100, 110, 120 i 130 mm i kątem 8º. Wersja o długości 100 mm ważyć będzie 125g. W mostku, tak jak w kierownicy, producent zastosował ścianki o różnej grubości.
Zarówno mostek, jak i kierownica, do sprzedaży trafią w trzech wersjach kolorystycznych - czarnej, białej oraz czerwonej. Czy nowy standard przyjmie się na rynku? Czas pokaże.
Info: www.dedaelementi.com