35mm od Dedy

Drukuj

Oversizing w sprzęcie rowerowym to bardzo popularny trend, co widać chociażby po przekroju karbonowych ram, który diametralnie powiększał się na przestrzeni ostatnich lat.

Tym razem inżynierowie, którzy zdążyli już powiększyć niemal każdą część konstrukcji roweru poszli o krok dalej i zajęli się mostkiem oraz kierownicą. Zrobili to, można by rzec, po raz kolejny. W końcu najpopularniejszy obecnie standard - 31.8 mm, też kiedyś urósł do tego rozmiaru ze skromnych 25.4 mm. Włosi z firmy Deda Elementi poszli jednak o krok dalej i zaproponowali solidne 35 mm w swoich nowych, szosowych komponentach - kierownicy M35 oraz mostku Trentacinque.



Nowa kierownica wykonana została z włókien węglowych, a jej masa to 221g, co biorąc pod uwagę jej niezwykle duży przekrój jest dobrym wynikiem. M35 dostępna będzie w trzech szerokościach - 42, 44 oraz 46 cm. Deda obiecuje, że 35mm średnicy nie tylko znacząco zwiększy sztywność, ale zmniejszy przy tym wibracje, a w efekcie wpłynie na zmęczenie dłoni kolarza - kierownica jest nawet zaprojektowana tak, by nie kłaść owijki w górnym chwycie - namalowany jest znak informujący, gdzie należy zacząć ją owijać. Producent zadbał także o wewnętrzne prowadzenie pancerzy.

 



Mostek Trentacinque wykonany został z kutego w technologii 3D aluminium 2014 i dostępny będzie w długościach 90, 100, 110, 120 i 130 mm i kątem 8º. Wersja o długości 100 mm ważyć będzie 125g. W mostku, tak jak w kierownicy, producent zastosował ścianki o różnej grubości.

Zarówno mostek, jak i kierownica, do sprzedaży trafią w trzech wersjach kolorystycznych - czarnej, białej oraz czerwonej. Czy nowy standard przyjmie się na rynku? Czas pokaże.

Info: www.dedaelementi.com

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj