Jednoosiowa konstrukcja przeprojektowana została tak, by zwiększyć skok - do 120mm w wersji 26-calowej, natomiast wchodząca na rynek odmiana z 29-calowymi kołami zaoferuje 100mm skoku. Amortyzacja działać będzie w oparciu o nowy tłumik - Nude 2, czyli kolejną generację tłumika Nude od szwajcarskiego DT Swiss. Ważący około 220 g Nude 2 ma charakteryzować się bardziej progresywną amortyzacją, przy czym zmniejszyło się ugięcie amortyzatora w stosunku do skoku tylnego koła w porównaniu z poprzednikiem.
Przy projektowaniu nowej krzywej tłumienia, inżynierowie Scott'a pod uwagę wzięli także naturalne ruchy rowerzysty powstające podczas pedałowania oraz omijania przeszkód i ich wpływ na pracę zawieszenia. Ich zdaniem są one często pomijane w produktach konkurencji, gdzie zakłada się, że rowerzysta jest nieruchomy. Nude 2 podłączony został do znanej już, 3-stopniowej blokady TwinLoc, która w wersji 26-calowej zaoferuje: blokadę, 85-mm tryb Traction oraz pełne 120mm skoku. W 29-erze dwa ostatnie tryby to 70 oraz 100mm.
W roli widelca, zamiast szwajcarskiego produktu, w Sparku RC występuje amerykański RockShox SID ze stożkowatą rurą sterową, który dostosowany został do pracy z manetką TwinLoc, obsługującej także amortyzator. Podobnie jak w przypadku tyłu zaoferuje trzy tryby pracy: blokadę oraz dwie różne charakterystyki amortyzacji, nieróżniące się jednak skokiem.
Zastosowane włókna węglowe oraz technika ich obróbki są podobne jak w zeszłorocznym Scale. Spark 2012, pomimo tego, że zaoferuje więcej skoku, nie będzie cięższy, a dodatkowo stanie się sztywniejszy i bardziej wytrzymały. Przedni trójkąt powstawać będzie w procesie IMP 5, w efekcie którego powstaje pięć głównych części w jednym fragmencie, w tym mufa suportu skrywająca łożyska press-fit BB92. Rury łańcuchowe, z mocowaniem hamulca post-mount, powstają z jednego kawałka karbonu, podobnie jak druga para rur w tylnym trójkącie. Producent zdecydował się także na zastosowanie nowej, powiększonej osi pochodzącej z Geniusa LT oraz karbonowych haków IDS SL, zgodnych z osiami 142x12 i 135x12mm, oprócz standardowych 9mm.
Nowy Spark, którego waga zamyka się w 1790g dla 26-calowej wersji oraz 100g więcej dla 29era, do sprzedaży trafi w różnych wersjach wyposażenia, pojawi się także damska wersja Contessa. Topowe odmiany RC zbudowane zostaną z grupami SRAM XX, karbonowymi kołami DT, a ramy powstawać będą z najlepszych włókien amerykańskiego producenta - HMX. Cena Sparka RC to blisko 8800$.
Info: www.scott-sports.com