Nie było o tym wiadomo aż do 2009 roku, kiedy to Cube stworzył swoje pierwsze jeżdżące prototypy. Krótko potem, bo w 2010 roku, firma rozpoczął ścisłą współpracę z Fox Racing Shox. Celem tej kooperacji było opracowanie idealnego dopasowania amortyzatora Foxa DHX-RC4 do zawieszenia Two15. Stosując technologię Cube Triple Linkage Kinematics, firma deklaruje, że stworzyła idealne dla działania roweru współczynniki współpracy zawieszenia, a tym samym doskonałą charakterystykę jazdy. Pożyjemy, zobaczymy.
Triple Linkage Kinematic to mechanizm składający się z dźwigni, łączących górną część wahacza z mocowaniem dolnym amortyzatora. Wygląda to trochę jak zabawka, ale działa i efektem połączenia jest sztywna rama. Wszystkie niekorzystne siły boczne, jakie mogłyby działać na sam tłumik, zostały przy tym wyeliminowane.
Firma póki co nie podała żadnych danych dotyczących finalnej specyfikacji ani też wielkości skoków. Na podstawie zdjeć stwierdzić można, że jak to zwykle bywa w przypadku Cube, także tym razem napęd oparto na Shimano. Wybór cieszy, bo wyraźnie widoczne są wszędzie, gdzie to możliwe, loga Sainta. Także hamulce należą do tej samej grupy. Rower postawiono na amortyzatorach Foxa, oponach Schwalbe i obręczach Sun Ringle.
Nie są dostępne jeszcze szczegóły cenowe, ani dokładny termin prezentacji. A już tym bardziej taki drobiazg jak ostateczna masa.
Informacje na bieżąco na stronie www.cube.eu
Dystrybutor: www.skiteam.pl