Co ma na myśli Velocite, mówiąc o lekkości? To, że rama Geosa waży mniej więcj 1000 g. Nie jest jasne, czy taką wagę ma jedynie rama, czy też rama plus widelec. Jeśli chodziłoby o ramę, byłaby lekka, ale bez przesady – biorąc pod uwagę nieprzyzwoicie lekkie rowery, jak Project California Cervelo, czy SuperSix Evo Cannondala, które mają szkielety wyżyłowane do 700 g. Szala zwycięstwa przechyla się jednak na stronę Velocite, jeśli weźmiemy od uwagę ceny i fakt, że w pełni wyposażonego Geosa można kupić taniej, niż ramę z dodatkami Cervelo R5.
Frameset, który składa się ze sztycy Velocite TLCS31 (167 g), widelca monolitycznego Bora S, sterów i zacisku sztycy oraz oczywiście ramy, będzie dostępny w detalu za cenę 1799 USD, podczas gdy kompletny rower, wyposażony w komponenty SRAM Force, 3T and Velocite, z kołami szytkowymi Velocite’s 38/38T oraz oponami Vittoria Corsa CX, będzie kosztował 4999 USD. Waga całości to około 6,07 kg.
Aby zapewnić Geosowi jak największą możliwą sztywność, Velocite użyło suportu zgodnego ze standardem BB30 i zastosował znany już producentom patent, eliminujący aluminiowe, gwintowane adaptery do łożysk. Zamiast tego suport i łożyska sterowe są wciskane bezpośrednio w ramę. Technika ta eliminuje możliwość odłączenia się dodatkowych tulei od ramy (część firm stsosuje podobne, dodatkowe adaptery), zmniejszając przy tym również jego wagę. Velocite zrezygnowało z dodawania materiału wokół samej mufy suportu, podwyższyło natomiast sztywność i wielkość dolnej rury ramy, tylnego trójkąta i górnych rur.
Analogicznie do zmian w suporcie, główka ramy zwężona została z 1,5 do 1,125 cala. Zintegrowane łożyska sterowe wciskane są bezpośrednio w karbon. Kable przerzutek są odsłonięte, co pozwala zobaczyć zintegrowane pokrętła regulacyjne, zaprojektowane po to, by chronić pancerze kabli przed przetarciem (a ramę przed porysowaniem). To, czego nie widać, to wewnętrznie prowadzenie pancerza tylnego kabla hamulca – kompletnie inne, niż we wszystkich rowerach Velocite. Velocite twierdzi, że wnętrze kanału jest gładkie, więc do przeprowadzenia kabli nie są już potrzebne żadne dodatkowe prowadnice czt wkładki.
Velocite nie zapomniał oczywiście o komforcie jazdy kolarza. Firma deklaruje, że geometria typu sloping, z mocno opadającą rurą górną oraz sztyca z włókna karbonowego będą tłumić niepotrzebne drgania.
Info: https://www.velocite-bikes.com/