Podrasowano kartusze FIT, ulepszono wewnętrzne i zewnętrzne uszczelki, poprawiono powłokę Kashima i zastosowano ją również w innych modelach widelców. Usztywnił i zastosował również tytan w koronie widelca i rurze sterowej.
Seria 34
Nowe mocniejsze widelce Foksa używają goleni o średnicy 34 mm i są stworzone dla 29’erów o większym, sięgającym 14 0mm, skoku. Golenie dolne są podrasowane – posiadają ogromną podkowę skonstruowaną tak, by wytrzymać większe siły dzialające od osi koła do korony. Dostępne będą wersje Float i TALAS (140 - 110 mm) w grupach Factory i Evolution. Wszystkie z nich będą miały zwężone rury sterowe i tylko 15-milimetrowe osie. Dostępne będą w lipcu.
Trzy serie
W sezonie 2012 Fox pogrupował widelce w trzy kategorie – Factory, Performance i Evolution. Factory jest grupą w której znalazły się modele najlepsze z najlepszych, wyposażone w najnowszą technologię. Kategoria Performance zawiera widelce z wysokiej półki, w większości wyposażone w cartridge FIT. Evolution jest grupą najniższą, stosującą w widelcach otwartą kąpiel olejową.
Kashima
Na 2012 rok powłoka Kashima będzie dostępna we wszystkich wersjach produktów serii Factory. Nowa wersja jest trochę ciemniejsza, bardziej śliska oraz mniej podatna na zadrapania. Nazwa marki zostanie umieszczona na goleniach. Pojawi się ona także na na amortyzatorach tylnych Foksa. Możemy się jej spodziewać w połowie lata.
Adaptive Logic
W serii Factory amortyzator RP23 otrzymuje nowy mechanizm Adaptive Logic Pro Pedal, modyfikujący sposób, w jaki działa zmiana poziomów tłumienia. Na normalnym Pro Pedal, przekręcenie dźwigni w kierunku zaworu uaktywnia go, a poziom platformy jest determinowany przez wybrany numer. W wersji Adaptive Logic nie ma tu już dłużej 1-2-3, ale 0-1-2. Razem z tą wersją dostajemy platformę Pro Pedal, dostępną w obydwu pozycjach.
Przekręcenie włącznika w stronę zaworu automatycznie ustawia fabrycznie skonfigurowany najmocniejszy poziom tłumienia. Przesunięcie go od zaworu wyregulowuje kompresję niskiej prędkości. 0 oznacza poziom całkowicie otwarty, bez kompresji niskiej prędkości. Ustawienia 1 i 2 oznaczają rosnące poziomy platformy tłumienia. Pozwala to na ustawienie ich w pozycji otwartej tak, by dopasować je do rodzaju trasy. W przypadku szybkiej jazdy lub podjazdów, zamykamy pokrętło, a mechanizm automatycznie ustawia się w pozycji najbardziej efektywnej dla mocnego i szybkiego pedałowania.
Nowe uszczelki SKF
Fox podjął współpracę z SKF i na zewnątrz widelca będzie stosował specjalnego rodzaju uszczelki.
Nowa główka uszczelki (model FIT) redukuje tarcie – szczególnie te, występujące na początku ruchu. Nowe modele SKF są płytsze, mają inne składniki oraz kąt krawędzi. Pojawią się najpierw na widelcach z linii Factory, a następnie także w liniach Evolution i Performance.
FOX i tytan
Model widelca Fox Float Ti z tytanową koroną, w sezonie 2012 pojawi się jako seryjny, ważąc jedynie 1,32 kg dla wersji FIT RLC (skok 80/100 z osią 9 mm) i 1,57 kg dla modelu FIT Terralogic o skoku 120, z osią 15mm Thru Axle. Widelce Float Ti pojawią się jedynie ze zwężoną koroną, w której tak, jak w rurze sterowej, zastosowano odlew tytanowy 6/4. Dlaczego tytan? Podobno karbon jest sztywniejszy, ale tytan pozwala na stworzenie widelców lżejszych, w dodatku lepiej tłumiących drgania.
Nowe manetki
Sterowanie Shimano zastosowane będzie w linii Factory (45,81 gramów, bez kabla), zaś w linii Evolution pojawi się całkiem nowe sterowanie FOXa (31,56 gramów, bez kabla).
Wszystkie modele widelców pojawią się w sprzedaży już tego lata.
Info: https://www.foxracingshox.com/